מחקר הבודק את ההשפעה של לחץ תעסוקתי וחופשה על העברה של מתח פסיכולוגי (שחיקה) בין בני הזוג. בנוסף מחקר הבודק את ההשפעה של המוטיבציה של הסטודנט על רמת השחיקה שלו בלימודים.

תקציר העבודה

מחקר הבודק את ההשפעה של לחץ תעסוקתי  וחופשה על העברה של מתח פסיכולוגי (שחיקה) בין בני הזוג. בנוסף מחקר הבודק את ההשפעה של המוטיבציה של הסטודנט על רמת השחיקה שלו בלימודים.
חלק א' שאלה 1
מטרת המחקר היא לבדוק את ההשפעה של לחץ תעסוקתי אקוטי וחופשה על העברה של מתח פסיכולוגי (שחיקה) בין בני הזוג. כלומר ניתן לראות שמטרתו היא מציאת סיבתיות ,מכיוון שהוא רוצה לבדוק כיצד תופעה מסוימת משפיעה על התרחשות של תופעה אחרת . עבור מחקר שמטרתו מציאת סיבתיות סוג המחקר המתאים הוא ניסוי ועל מנת שיהיה אפשר לאושש קשר סיבתי, עליו לעמוד ב-3 תנאים:
א.      קיום קשר סטטיסטי בין המשתנה הבלתי תלוי למשתנה התלוי – קיים קשר סטטיסטי בין משתני המחקר הנקרא בספרות "העברה" CROSSOVER שמשמעו: התהליך המתרחש כאשר לחץ או מתח פסיכולוגי אותו חווה אדם אחד משפיע על רמת המתח של אדם אחר הנמצא עימו באותה סביבה חברתית.
ב.       סדר זמנים- המשתנה הבלתי תלוי קדם בזמן לפני המשתנה התלוי – ניתן לראות עפ"י התהליך שנקרא "העברה" שהלחץ הוא המשפיע על רמת המתח של האדם האחר (ולא להיפך) לכן ניתן להניח שהלחץ הוא זה שקדם להעברת המתח הפסיכולוגי.
ג.        נטרול משתנים מתערבים- משמעות הדבר היא שהמחקר יהיה מסוגל להוכיח שאין משתנה שלישי שיכול להוות הסבר אלטרנטיבי להתרחשות המשתנה התלוי.