העבודה עוסקת במוטיבציה להשתתפות של תלמידי החטיבה העליונה לעומת חטיבת הביניים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 8440
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

מבוא
מוטיבציה היא דבר שמעורר ומכוון את התנהגות האדם לדברים שהוא עושה (מוטי קרניאל,   2003, בתוך הספר: הנעה וריגוש), חוקרים (ג'ייג וברילנר, 1975) השוו את המוטיבציה למנוע והגה שבלעדיהם לא תזוז המכונית.
גורם המוטיבציה הוא מרכיב חיוני והכרחי בתהליך הלמידה של האדם ובלעדיו לא תתרחש למידה ולא יושגו הישגים לימודיים (Deci,1991), ואם נתמקד בפעילות הגופנית, המוטיבציה היא הגורם העיקרי להשתתפות, לדבקות ולהתמדה בפעילות (שולמית רביב, רוני לידור 2003/4, מתוך: עולם הריצה ). הגורמים אשר מניעים את האדם לעשות משהו נובעים בעיקר מ: התמדה, שלמות ביצועית, הנאה, השפעת ההורים, הישגיות, שאיפות וחברתיות.
העבודה עוסקת בנושא המוטיבציה לפעילות גופנית.
בחרתי בנושא זה מהסיבה שהנושא עניין אותי, וחשוב היה לי להבין מה מניע את התלמידים להתנהגותם בשיעור ומדוע.
שאלת המחקר היא: האם המוטיבציה משפיעה על השתתפותם של תלמידי החטיבה העליונה בשיעורי חינוך גופני?. את שאלת המחקר אבדוק באמצעות שאלונים.
יש לציין כי המוטיבציה היא אחד מבין הגורמים המניעים את האדם.
העבודה תגדיר מהי מוטיבציה, ותציג: טיפוסי מוטיבציה, מוטיבציה ללימודים, מוטיבציה לפעילות גופנית, תיאוריות שונות העוסקות בפעילות גופנית, וכן את המניעים לפעילות גופנית כללית ואת הגורמים לחוסר מוטיבציה בשיעורי חינוך גופני בבית הספר.
הסקירה הספרותית היא ממקורות שונים, חלקם ממאמרים, מכתבי עת מתחום החינוך הגופני, מספרים,וממקראות. תוכן עניינים מבוא -עמ'
3 פרק א: מהי מוטיבציה? –עמ' 6-4
א.1: טיפוסי הנעה –עמ' 6
פרק ב: מוטיבציה ללימודים ולפעילות -עמ' 10-7
פרק ג: המוטיבציה לפעילות גופנית -…עמ' 11
ג.1: תיאוריות במוטיבציה לפעילות גופנית -עמ' 12-11
ג.2: המניעים לפעילות גופנית כללית –…עמ' 14-13
ג.3: הגורמים לחוסר מוטיבציה בשיעורי חינוך גופני בבית הספר-עמ' 17-15
סיכום -.עמ'
1 8
פרק ד: פרק מתודולוגי ד.1: תהליך המחקר–
–…עמ' 20-19
ד.2:
ממצאים .
עמ'
5 -21
ד.3: מסקנות ודיון –עמ'
2 8-26
ד.4:
סיכום -עמ'
3 0-29
מקורות …עמ'
3 1
נספחים