למה רציתי לסיים את "המאהב" לא.ב יהושע - עבודה סמינריונית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 12435
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

מדוע רציתי לסיים את "המאהב" לא.ב יהושע עניינה של עבודה זו היא לברר מדוע רציתי לקרוא את "המאהב" של א.ב יהושע עד סופו. במילים אחרות, מהם החומרים הרטוריים והתמאטיים שמשתמש בהם מחבר הרומן על מנת לזכות בתשומת לבו  של הקורא (כלומר, קריאת הספר).  שאלה נוספת שעבודה זו מעלה: באיזו מידה "המאהב" בפרט והרומן האומנותי בכלל משתמש באותם חומרים, ביחס לשימוש שעושה בהם הרומן הבלשי?  כלומר, האם מה שגורם לי לרצות לקרוא את הרומן הבלשי הוא גם מה שגורם לי לרצות לקרוא את הרומן האומנותי?
הטענה המרכזית שלי בעבודה זו היא שהרומן הבלשי והרומן האומנותי משתמשים באותם יסודות על מנת לעודד את הקריאה, אך במינונים שונים, כיוון שהם נכתבים לפי כללים שונים.
העבודה מחולקת לשני פרקים: בפרק התיאורטי אבחן את אופן ביטויים של היסודות מתח, סקרנות השהיה ועניין, כיסודות המקדמים את הקריאה ברומן הבלשי וברומן האומנותי על ההבדלים בין סוגי הרומנים.
הפרק המעשי יתמקד באופן ביטויים של יסודות אלו ברומן "המאהב" של א.ב יהושע.
הקדמה
3 מבוא
4
פרק 1: מתח, סקרנות, השהייה ועניין, כיסודות המקדמים את הקריאה ברומן האומנותי וברומן הבלשי.
5-11

1 .1  מתח:  הרצון לדעת מה יקרה בהמשך
6
1 .2  סקרנות: הרצון לדעת מה קרה, שהוביל להווה הסיפורי
8
1 .3  עניין: הרצון "להקשיב" לתיאור גם אם אין בו יסוד מסקרן או מותח 9
1 .4  הרומן הבלשי והרומן האומנותי: שינויים ב"מינון" היסודות
1 0 פרק 2: מתח, סקרנות, השהייה ועניין, ברומן "המאהב"
1 2-34
2 .1 מתח כאמצעי לקידום אפיזודות
1 3
2 .2 סקרנות כיסוד פותח
1 8
2 .3 השהייה ועניין כיסודות מרכזיים
2 1
      2.3.1
מערכת ההשהיות ברומן "המאהב" לפי טאהא
2 2
      2.3.2
עיסוק בנושאים אוניברסליים – מיקוד בנושא המזון
2 3
            2.3.3
פיצול נקודות התצפית וקישור בין המונולוגים.

3 0 סיכום
3 5
ביבליוגרפיה
3 6
זוהי עבודה סמינריונית בספרות. ציון העבודה – 95