ניהול מחקר שיווקי

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 3545

תקציר העבודה

תוכן עניינים:
רקע כללי –עמ'
3 מטרת המחקר …עמ'
4 מאפיני שאלות המחקר -..עמ'5  הצגת השאלון -עמ' 5
השאלון –…עמ'
6 דו"ח ממצאים ומסקנות -עמ' 7
מבחני השערות .עמ' 21
סיכום ומסקנות .עמ'
2 3
ביבליוגרפיה -עמ'
2 4
רקע כללי :
האדם בן ימינו, במיוחד בחברה המערבית,  מזוהה דבר ראשון, או אם נדייק מיד לאחר זיהויו  כזכר או כנקבה – על פי עיסוקו.  כשאנו פוגשים מישהו לראשונה,  אחת השאלות שעולה באופן טבעי, (לפחות בארצנו הקטנטונת):
  "מה את/ה עושה"?
יתרה מכך, השאלה "מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול" עשתה "סאלטה לאחור" וכבר בבית הספר היסודי אנו מוצאים את הזאטוטים שלנו  מתחבטים לא מעט בשאלה זו.  בבית הספר התיכון עלינו לדעת לאן מועדות פנינו בתחום המקצועי ובהתאם לכך לתכנן את בחינות הבגרות שלנו: באלו מקצועות עלינו להשקיע יותר, ועל מה אפשר לוותר. ההשכלה הכללית  נדחקה לקרן זווית ושיקולים "ריאליסטיים" כמו בטחון כלכלי וסטטוס חברתי תפסו את מקומה. הנערים של היום מוצאים את עצמם נאלצים לתכנן תחת לחץ את נתיבם המקצועי  כאשר התפתחותם הנפשית והרוחנית נמצאת עדיין במצב בוסר.
 תיכוניסט "רציני" אמור כבר לדעת לאיזו פקולטה הוא רוצה להתקבל, מה יהיה "ערכו" בשוק העבודה והאם בחירתו תזכה אותו  ביציבות כלכלית, בהצלחה  ו אולי גם בסיפוק.
  השנים האחרונות של משבר ההיי טק העמוק  הוכיחו לנו שוב כי דבר אינו קבוע, בעיקר בתקופתנו, חוץ מהשינוי עצמו.
בסופו של דבר מסתבר כי  אותן החלטות  שנבעו משיקול דעת "ענייני" – לא סיפקו את הסחורה. נוצר מצב עגום בו השקענו את מיטב שנותינו באפיק שהכזיב; מצב בו הגוף, הנפש והרוח גם יחד עלולים  ליפול  טרף לחוסר בטחון כלכלי מחד ולתחושה הקשה של חוסר סיפוק ו"דריכה במקום" מאידך.
בנקודה זו נשאלת השאלה מהו אם כן הגורם המשפיע בימינו בקרב צעירים על  בחירת תחום לימודיהם. על שאלה זו ננסה לענות בעבודה כמו כן ננסה ללמוד על ההבדלים שבין  נשים וגברים ובין סטודנטים בחוגים שונים.