ניהול אישי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 2519
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

מבוא
יכולת העשייה האנושית הינה קסומה, תמיד נוכל למצוא את אותם יחידי סגולה שהצליחו להגשים את חלומותיהם.
לכל אדם ואדם דרך ארוכה בחייו, במיוחד כאשר אינו יודע מה יעדיו, אינו מודע ליתרונותיו, חסרונותיו ומה מטרתו בחיים. במצב זה לא יוכל להגיע לשום יעד בחייו.
אדם יכול לשפר את האפקטיביות האישית שלו בצורה ניכרת ולעיתים אפילו דרמתית ע"י הדרכה והכוונה. כולנו נועדנו לעשות דברים שונים ולהגשים גורל שונה. אם לא כך היה הדבר, הרי שכולנו היינו נולדים זהים (משובטים). האדם צריך למצוא את הכיוונים, החוקים והכללים משך כל חייו. סימני הדרך לייעודנו נמצאים בנו עצמנו. אם נוכל להסתכל בעצמנו במבט לא אישי  נוכל לזהות סימני דרך אלה. אם איננו קשובים לייעודנו אנו ממשיכים שנים רבות בעשייה שאינה מתאימה לנו. האחריות ללכת בדרך של תסכול והחמצה או לחתור באומץ לייעוד האישי- הוא בידנו.  www. Soma.org.il/ frame.asp בעבודה זו אני אציג את הניתוח האישי שלי ופיתוח היעדים שהצבתי לעצמי בהתאם למטרה שלי. אני אציג את החולשות שלי ואת דרך ההתמודדות שלי איתן לצורך הגשמת המטרה שלי.
אני מאמינה, שבעזרת הבנת החוזקות והחולשות שלי, אני אוכל להגשים את מטרתי ולהציב בעזרת כך שאיפות גבוהות אף יותר לעתיד שיבוא לאחר מכן.
תוכן עניינים
מבוא. 2
הגדרת המטרה. 3
מודל ה- swot 3
Strengths. 4
Weaknesses. 5
Opportunities. 6
Threats. 6
ניתוח היעדים בעזרת עמיתים- בעזרת השאלון בנספח 1. 7
ניתוח החולשות על פי מודל SMART.. 8
תוכנית פעולה:. 10 סיכום:. 14
ביבליוגרפיה. 15
נספח 1: מענה לשאלון החוזקות והחולשות שלי לעמיתים-יניב קירמה. 16
נספח 2: מענה לשאלון החוזקות והחולשות שלי לעמיתים-יעל פרץ. 17
נספח 3: מענה לשאלון החוזקות והחולשות שלי לעמיתים-חניה בדש.. 18
נספח 4: גאנט פעילויות לצורך השלמת המשימה. 19
הגדרת המטרה להקים ולנהל בית קפה בשיתוף עם בעלי. חלוקת התפקידים תהיה כשבעלי אחראי על החשבונות והמשא ומתן עם הספקים, אני אהיה אחראית על השוטף, שכולל את הזמנות הסחורה, ניהול העובדים וטיפול יום-יומי בבית הקפה.
תחילת העבודה על פרויקט זה צריכה להיות מקבלת התואר ועד לשלוש שנים מסיומו.
מודל ה- swot אפקטיביות אישית – "היכולת להשיג מטרות ויעדים בצורה מאוזנת תוך כדי מיצוי פוטנציאל ומשאבים אישיים . זמן , יכולת כישורים ומצבים ".
(גוז , 1988 , עמ"
5 ) התפתחות אישית: זהו מודל אשר לרוב משתמשים בו לצורכי ניתוח מוצרים חדשים, אשר רוצים לשווק והוא בא לבחון את היתרונות והחסרונות של המוצר על רקע האיומים וההזדמנויות הקיימים בשוק.
Cameron (ע"מ 8).
המודל בנוי מ- 4
חלקים:
Strengths – חוזקות המסייעות להחדרת המוצר לשוק Weaknesses – חולשות המפריעות להחדרת המוצר לשוק Opportunities – הזדמנויות בסביבה התוורמות להחדרת המוצר Threats – איומים בסביבה המפריעים להחדרת המוצר בעזרת מודל זה אני אוכל לנתח את התכונות שלי בדרך להשגת המטרה שלי – הקמת וניהול בית הקפה.