גישה מערכתית ביעוץ

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 2714
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

תוכן העניינים
הקדמה. 2
פרק א': אבחון המערכת. 3
מבנה הארגון 3
שלב הארגוני 3
סגנונות  הניהול במערכת.. 4
מעגל הגשטאלט של מטושקה.. 6
הצורך בשינוי במערכת. 6
פרק ב':מה דרוש בכדי להריץ את הפרויקט?. 7
איתור הכוחות.. 7
אפשרויות למגמות שיפתחו בביה"ס:. 8
המשאבים הדרושים(תשומות):. 8
פרק ג': הובלת השינוי 9
איך להוביל את השינוי בדרך הטובה ביותר?.. 9
תפקידו של היועץ בתהליך התוכנית.. 10 סיכום. 10 נספחים. 11
ביבליוגרפיה. 14
הקדמה  בית ספר "תקווה" – הינו בית ספר לחינוך מיוחד המיועד לילדים עם בעיות התנהגות קשות, לקויי למידה ובעיות נפשיות. בית הספר מונה כ- 60 תלמידים ו-8 כיתות.
צוות ביה"ס מונה: מנהל, סגנית, מורים, מורות, סייעות, מורות מתקנות, צוות פרא רפואי: פסיכיאטרית, פסיכולוגית, עו"ס, יועצת, מרפאים באומנות, במוזיקה ובשפה. הילדים מקבלים את כל הצרכים הגשמיים והטיפוליים שהם זקוקים, בשעות אחר הצהריים הילדים נהנים מחוגים, משחקי חברה, ספורט, אלקטרוניקה ועוד…
מטרת ביה"ס היא לקדם כל תלמיד ותלמיד באופן אינדיבידואלי, לקדמו מבחינה רגשית באופן אישי ולקדם אותו מבחינה לימודית לרמת הגיל שלו, במטרה לשלבו בחיי קהילה תקינים.
בביה"ס ישנם תלמידים שעברו מסגרות לימודיות רבות, תלמידים שאין להם הרגלי למידה, תלמידים שקשה להם להיות במסגרת כיתתית, תלמידים עם בעיות עבריינות שונות הנמצאים בביה"ס עם צו בית משפט. במשך שנות פעילות ביה"ס עלה הקושי לשלב את הילדים בבתי ספר אחרים, הן מבחינה לימודית, והן מבחינה חברתית.
מעטות מסגרות ההמשך שמתאימות לתלמידים, ולתלמידים קשה להסתגל לכיתות גדולות.     כדי למצוא פתרון לבעיה זו התקיימה פגישה בין היועצת, המנהל, הפסיכולוגית הועלתה ההצעה לאפשר לתלמידים ללמוד מקצוע במסגרת ביה"ס.
בעבודה זו אתמקד בשינוי המערכתי של מקצוע התלמידים בבית הספר.
בפרק הראשון-נכיר את הסביבה הארגונית של ביה"ס, סגנונות הניהול הקיימים, צרכיו, והצורך בשנוי. בפרק השני- נדון במשאבים הקיימים להובלת השינוי ובקשיים שיוכלו למנוע את השינוי בפרק השלשי- נביא דרכים לצמום הקשיים וביצוע השינוי בדרך הטובה ביותר למערכת.