מסחר אלקטרוני באינטרנט: השיקולים בבניית אתר המשמש כאמצעי מסחרי לחברות מסורתיות

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 5166
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

תקציר מסחר אלקטרוני ( EC-Electronic Commerce) , הנו מונח המתייחס לסדרת פעילויות שמהותן ביצוע עסקה בין שני צדדים , בה מעביר צד אחד למשנהו ערך כלשהו תמורת מוצר/ שירות ו/או מידע , באמצעות רשת תקשורת פתוחה ( האינטרנט).
התהליך המתרחש במסחר אלקטרוני, " מחקה" את התהליך הרגיל , הקיים בשוק המסחרי – הלא אלקטרוני .
חברת רמות- חברה לחקלאות ואספקה חקלאית בע"מ החליטה לאמץ את טכנולוגיות המסחר האלקטרוני. בעבודה זו מוצע לחברה לבנות אתר באינטרנט ולהפוך חלק מהמסחר המתנהל אצלה, בתור התחלה, למסחר אלקטרוני.
פלח השוק העיקרי של החברה הוא חקלאים וגננים בצד צרכנים פרטיים מזדמנים.
בעלי החברה מחפשים זמן רב פיתרון לכמה סוגיות שהועלו לאחרונה בישיבות ההנהלה :
כיצד ניתן לספק שירות נוסף, טוב יותר ובלעדי, ללקוחות החברה המועדפים (חקלאיי וגנני האזור) ?
כיצד ניתן למשוך לקוחות נוספים מהמתחרים באזור כיצד ניתן להגיע טוב יותר ללקוחות הפרטיים, בעלי הגינות הפרטיות- המרובים באזור ?
תוכן עניינים
מסחר אלקטרוני                                                                
1 -8
 א. הקדמה – הצגת הארגון ופלח השוק בו הוא פועל          
1 ב.  מסחר אלקטרוני – הגדרה והזדמנויות                          2
ג.  הסיכונים במסחר אלקטרוני                                           6
דרישות המשתמש                                                           
8 -15
 א. כללי                                                                             
8  ב. הפונקציות העיקריות                                                   9
הגדרות ומבנה בסיס נתונים                                           16-19
טבלת לקוחות וטבלת מוצרים                                         16
טבלת מחלקות וטבלת תת-מחלקות                                17
טבלת הזמנות                                                                  
1 8
טבלת שדות                                                                      19  ניהול המידע                                                                   
2 0 מדידת הצלחת האתר באמצעות שיטות סטטיסטיות  20-22
א.  סוגי המדידות                                                            
2 0 ב.   השיטות לאיסוף המדידות                                         21
ג.    דרך הצגת הנתונים                                                   
2 2
ביבליוגרפיה                                                                   
2 3