מעורבות הורים בבית הספר

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 8213
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

כיום הורים מעוניינים להיות מעורבים בחינוך ילדיהם ולקחת חלק בפעילויות המתרחשות במסגרת החינוכית הבית ספרית. בישראל חלק נכבד מדור ההורים גדל בישראל ולכן הוא מודע היטיב,מניסיון אישי, לכוח הרב הנמצא במערכת הבית ספרית ומשתדל להיות מעורב בה. בעבודתי זו אני מעוניינת לחקור, ללמוד ולנתח את תופעת מעורבות הורים בחינוך ילדיהם שכה גוברת. אבדוק את מידת הקשר שבין מעורבות הורים לבין רקע ההורים ובין מערובות הורים ורמת הפתיחות והתקשורת בבית הספר כלפי ההורים.
נושא מעורבות הורים נתפס בעיני מערכת בית הספר,המנהלים ומורים כ"התערבות הורים" ולא מעורבות ,כתופעה שלא רק שאינה תורמת למערכת אלא,לדעתם אפילו מחבלת במערכת הבית-ספרית.
למעורבות הורים במערכת הבית-ספרית היבטים רבים,מהרמה האקדמאית ועד לרמת המעשה והיישום. ראוי לבדוק את מעורבות ההורים במערכת הבית-ספרית תוך פירוט התועלת ההדדית הן לקהילה והן לבית הספר .יש לגבש מערכת עצות ורעיונות כיצד לטפח, לעודד ולנהל את שיתוף הפעולה המשולש שבין הורים, הקהילה ובית הספר. יש לברר את המידה בה  מעורבות הורים הוא מפתח להצלחה בלימודים או שאינו כזה.  כשחוק חינוך חינם מתרוקן מתוכן ובמקומו מתחזק החינוך האפור בו ההורים הם הממנים הרי שמתרגלים לרעיון שבכסף ניתן לרכוש הכול- כולל השכלה. תוכן עניינים:
   –  פרק –     –  עמוד –       שער       תוכן עניינים
2
      מבוא
3-4
1 .                   סקר ספרות 5-11
2 .                   מתודולוגיה
1 2-13
3 .                   השאלון
1 4
4 .                   ניתוח ממצאי השאלון
1 5-18
5.                   מסקנות והמלצות
1 9-21
      ביבליוגרפיה
2 2
*     נספחים
2 3-32