דרכי הוראה - תכנון לימודים/ מספרים מכוונים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 3305
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

מבוא
נושא המספרים המכוונים הוא נושא חדש ועשוי להיות מסובך לתלמידים. כמו כל נושא חדש, ובמיוחד במספרים מכוונים, רצוי ללמד אותו תוך כדי הצגת דוגמאות רבות ככל האפשר מחיי היומיום והתבססות, במידת האפשר, על ידע קיים. בצורה זו, התלמידים יקשרו מושגים מעולמם ומחייהם (וממקצועות אחרים) לתחום המתמטיקה.
כמו כן, אני רואה חשיבות רבה בהטמעת המסר לתלמידים, שמתמטיקה זה לא 'סתם' מקצוע, אלא מקצוע שקשור לחיי היומיום, מעניין ומועיל לכל תחומי החיים ושאפשר גם להגיע לבד לתשובות דרך חקר, העלאת השערות והסקת מסקנות. אלו כלים בסיסיים שאני מוצא לנכון כי חשוב להנחילם מוקדם ככל האפשר.
מטרות כלליות בהוראת המתמטיקה של יחידת ההוראה
1 .     התלמידים ידעו מושגי יסוד של המתמטיקה.
2.     התלמידים יפתחו כושר חשיבה מתמטית לוגית, כגון: הסקת מסקנות, ניתוח, העלאת השערות וכדו'.
3.     התלמידים יקשרו את החומר הנלמד לחיי היום יום ולמקצועות אחרים.
4.     התלמידים יעצבו יחס חיובי למתמטיקה ולא יפתחו חרדה מפני המקצוע.
ספרים בהם נעזרתי בהכנת היחידה:
מעבר לאלגברה – ה.ש.ב.ח.ה. אלגברה חלק א' – בני גורן על מספרים – מכון ויצמן לומדים מתמטיקה – מכון ויצמן ידע מוקדם נדרש
1 .     הכרת המספרים הטבעיים והאפס והשימוש בהם בחיי היום יום.
2.     הכרת הסימנים < > =.
3.     הכרת המושגים פסוק אמת ופסוק שקר.
4.     ידיעת ארבע פעולות החשבון.
5.     ידיעת סדר פעולות החשבון.
6.     הכרת המושגים: סכום, הפרש, מכפלה ומנה.
7.     ידיעת חוקי החילוף, הקיבוץ והפילוג.