ניתוח הסרט "שיפוי כפול" של בילי ווידר ע"פ תאורית הז'אנר של שץ

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 1879
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

באחד מרחובות לוס אנג'לס  החשוכים בשעות הבוקר המוקדמות סוטה מן הדרך מכונית דודג' ישנה . מתוך המכונית יוצא סוכן הביטוח וולטיר נף. הוא נראה  תשוש וחסר אונים. נף עולה במעלית ונכנס לאחד מהמשרדים הנטושים של חברת הביטוח "פסיפיק". הוא מכבה את האור , מתיישב ומתחיל בוידוי אותו הוא מקליט- כך נפתח הסרט  “Double indemnity” ("שיפוי כפול") של הבמאי בילי ווילדר ע"פ ספרו של ג'ימס קיין.  פתיחתו של הסרט מאוד אופיינית לזא'נר סרטי הפשע בסגנון הפילם נואר הקלאסי . בעבודה זו אנתח את הסרט על פי מאפייני הז'אנר, תוך התמקדות בסגנון הפילם נואר והתכתבות עם מאמרו של תומאס שץ  העוסק בז'אנרים הוליוודים .     בשנות ה-30 הוליווד מתבססת על ז'אנרים. אחד הז'אנרים הפופולאריים שמתעצם באותה תקופה הנו ז'אנר סרטי הפשע. סרטי הפשע אומצו מספרות  ה- Hard Boiled  . זרם סגנוני  שהשפיע על ז'אנר זה ועל הפילם נואר בפרט. סופרים כמו ארנסט המינגווי, ריימונד צ'נדלר וג'יימס קיין, יצרו שיטת משחק וחשיבה צינית שניתקה את האדם מעולם הרגשות היומיומי.  הספרות הזאת התאפיינה בתיאורי אלימות ובעיקר בשפה לקונית, חסרת סופרלטיבים.