Night Moves 1975 ("חקירה באפלה") -התייחסות ל"פוסט נואר" לעומת ה"פילם נואר" הקלאסי

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 5066
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

תקציר בתחילת העבודה מובאים חמישה קריטריונים לסיווג הסרט  (1975)"Night Moves" כסרט "נואר".
בהמשך – נערכת השוואה בין הדמויות הגבריות המופיעות בסרט "Night Moves" לבין הדמויות הגבריות המופיעות בסרט ה"פילם נואר" הקלאסי "Kiss Me Deadly" (1955).
בסיום העבודה – מוצג ההבדל בין סרט "נואר" קלאסי לבין סרטי "פוסט נואר" כ- "Night Moves" להלן "טעימה קטנה" מחלקה האחרון של העבודה:       ההבדלים בין סרט ה"פילם נואר" הקלאסי לסרט "Night Moves" כסרט "פוסט נואר" – הסרט חקירה באפלה סוטה מהמיתוס של ה"נואר" לפיו הבלש צריך להיות אדם בודד הדוחה התקשרות חיצונית – ללא אהבת אישה וללא חברים, שחי בדירת חדר ועבודתו גוזרת עליו חיי בדידות אובססיבית. (Krutnik, "Masculinity" 89-90).
הארי החל דרכו כשחקן פוטבול מצטיין, הוא כוכב ספורט מזדקן שלא מוצא את תפקידו בחיים לאחר שימי המשחק נגמרו. הוא רגיש מדי מכדי לשחק את הסטריאוטיפ, בלש חברותי ופגיע.
הארי חורג מדפוס הרווקות ובדידות של בלש ה"נואר" בנישואיו לאלן. הארי נראה תלוי באשתו כדמות מזינה, כאישה שיכולה לרומם את רוחו.  אך ברגע בו היחסים בינו לבין אשתו הופכים ללא תקינים, היא מפסיקה להוות מקלט ממהומות הזירה הגברית הכוללות פשע ובילוש. הזירה הגברית הופכת להיות מוקד בריחה להארי מחייו הרגשיים. אשתו מתמידה להעביר ביקורת על מקצועו, מעודדת אותו לנטוש את שלטון הגבריות הקשוח ומייסרת אותו כשהוא מתעקש לאמץ גישה גברית קשוחה. הפוטנטיות של אלן בולטת לעומת האימפוטנציה של הארי, היא בוגדת בו עם גבר לכאורה אימפוטנט – צולע שנעזר במקל, ובכך רק מדגישה את עוצמת האימפוטנציה של הארי […]