ניהול חדשנות ויצירתיות בתהליכי עבודה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 5761
מספר מקורות 27

תקציר העבודה

תקציר מנהלים X הינה חברת סטארט-אפ המפתחת ומייצרת רובוטים ממוחשבים לניקוי חלונות בגורדי שחקים. החברה הוקמה מתוך מטרה למצוא פתרונות אוטומטיים לפעולות המבוצעות באופן ידני ובעלות סיכון גבוה, והינה החברה הראשונה בעולם שפיתחה רובוט אוטומטי לניקוי חלונות בגורדי שחקים וחזיתות זכוכית בבניינים. החברה נתפסת כחדשנית מכיוון שיצרה מוצר שאיננו קיים, אך היא איננה מצליחה לסיים את תהליך הפיתוח ולהתחיל לשווק את מוצריה. כישלון החברה להשיג את התוצאות הרצויות הינו כישלון ביצועי. יכולת ביצוע של חברה נמדד בביצוע פיננסי, ביצוע תפעולי וביצועי עובדים (Tanriverdi & Zehir, 2006). הכישלון הביצועי של X להפוך משאבים לתפוקה של מוצר מצביע על בעייה ביכולת התפעולית של החברה. בחינת מימד זה העלה כי החברה איננה פועלת כארגון לומד, ובמיוחד איננה פועלת מתוך שיתוף פעולה ושיתוף ידע בין העובדים. אלה פוגעים ביצירתיות העובדים ומונעים ממנה להשיג את התוצאות הרצויות. כיום ארגונים צריכים להתגמש וליישם מודלים חדשים של ניהול כדי לאמץ את הדינמיקה הענפית והשינויים הדרושים להמשך התפתחות וצמיחה. על-מנת לבצע זאת, ארגונים מסתמכים רבות על מידע שהם משיגים, שלעיתים קרובות הינו מעורפל ולא בטוח. בסביבות השוק המשתנות בהן מוצגות טכנולוגיות חדשות כל הזמן, מחזורי החיים של מוצרים מתקצרים, מוצרים הופכים להיות בלתי מובחנים במהירות ומתחרים צצים ונעלמים במהירות, על הארגונים להסתמך על פיתוח מידע חדש, להפיץ אותו ברחבי הארגון וליישם אותו מהר ליצירת מוצרים או תהליכים חדשים.
כותבת המסמך הינה היועצת העסקית של חברת X, אשר פועלת לבסס תהליכי עבודה יעילים ואפקטיביים לצורך השגת יעדי החברה. במסמך זה, נבנתה תוכנית המתארת תהליכים שונים תוך שימוש בטכניקות יצירתיות שונות המיועדים למקסם את שיתוף הפעולה בארגון, לייצר מערכת לניהול ידע ארגוני ולעודד יצירתיות בקרב עובדי החברה.
המלצות מסמך זה הינן לממש את התוכנית המוצעת על-מנת להפוך את החברה לארגון לומד וחדשני להשגת יתרון תחרותי ולהשגת יעדי החברה. תוכן עניינים

1 . מבוא. 4
1 .1 תיאור הארגון 4
1 .2 ניתוח הסביבה. 5
2 . תיאור המצב הקיים וזיהוי הבעיה העסקית. 7
3 . חזון לשינוי וחדשנות בארגון 10
4 . תוכנית להפיכת הארגון לחדשני 11
4 .1 חסמים והתנגדויות לתהליך. 14
4 .2 יישום של טכניקת ששת כובעי החשיבה ליצירתיות. 15
5. הארגון בגמר התהליך. 18
6 . סיכום, מסקנות והמלצות. 19
7. ביבליוגרפיה. 20
8 . נספחים.. 23