סמינריון בקורס תקשורת כתרבות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 80
שנת הגשה 2006
מספר מילים 7607
מספר מקורות 25

תקציר העבודה

עבודה סמינריונית      כיצד האישה מוצגת בפרסומות למוצרי טיפוח בישראל?
( ייצוג נשים בפרסומות)         תוכן עניינים
3-4        הקדמה 5-6  מבוא
תיאורטי 7-8   הבדלי ג'נדר 9-11   עולם התקשרות- הנשים והצגתן בעולם התקשרותי
1 2-14 הפרסומות בעיתונות
1 5      רקע מחקרי
1 6-28  ניתוח פרסומות
2 9-30  סיכום ומסקנות
3 1-34   ביבליוגרפיה הקדמה הפרסום הוא אחד מגורמי החברות, שהשפעתם הולכת וגוברת בתקופה המודרנית. עניינו של הפרסום הוא, לכאורה להגביר מכירות, אך הוא גם "מוכר" אידיאולוגיה. אחד התהליכים שבאמצעותם מתבטאת אידיאולוגיה זו הוא יצירת דימויי הנשים בפרסום. (למיש,1994).
בחרתי לחקור את הנושא של דימויי הנשים בפרסומות כאובייקט מיני מכיוון, שלמרות השינויים שקרו בחברה אמצעי התקשרות עדיין מציגים את הנשים כחפץ, כאובייקט מיני.
אמצעי התקשרות הם לא אלו שיצרו את הבדלים בין המינים ואת המציאות הפטריארכלית אלא, אמצעי התקשורת רק מייצגים ומחזקים את האידיאולוגיה המרכזית של התרבות המערבית.
במהלך העבודה אני אראה שאכן הפרסומות מציגות את האישה בדימויי של אובייקט מיני למרות כל השינויים שחלו בשנים האחרונות.
האישה עדיין מוצגת באופן סטריאוטיפי ובצורה פוגעת, תופיע בעיקר בפרסומות בהקשרים של מטבח, תפאורה למוצרים, עבודות בית ועזר כנגדו של הגבר. (פנים לכאן ולכאן,1996).  לתקשורת יוחסו ממדים של קיפוח הנשים: התעלמות מהקול הנשי, חיזוק ההגמוניה הגברית, חברות ילדים ונוער לאימוץ וקיבוע סטריאוטיפים מגדרים, קיבוע מעמדן של נשים כשולי, טיפוח תפיסות חברתיות של תפקידי מין ושותפות באפליית נשים. (וימן,1997) כיום, המצב השתנה מעט בפרסומות וניתן לראות פרסומות בהן נשים מוצגות כבעלות כוח ובעלות  סטאטוס גבוהה, אבל עדיין הרוב הגדול של הפרסומות נוטה להשתמש באישה כבעלת סטאטוס נמוך, כחפץ וכאובייקט מיני.
העבודה פותחת בהקדמה אשר מתארת את עוצמת הפרסום וכיצד משפיע ומחזק את הערכים והאידיאולוגיות של התרבות הישראלית.
הפרק השני של העבודה יציג סקירה תיאורטית אשר תבדוק את ההגמוניה ואת הבדלי הג'נדר בחברה הישראלית, כיצד החברה רואה את הנשים-מיקומן בחברה הן מבחינת משפחה והן מבחינת תעסוקה, כיצד החברה מחנכת את הילדים- על אילו ערכים, נורמות ואידיאולוגיות היא מחנכת אותם.
הפרק השלישי של העבודה יתאר איך הנשים מוצגות בעולם התקשורתי בכלל ובפרסומות בעיתונות בפרט. נראה שלמרות כל השינויים שקרו במהלך השנים עדיין הנשים מוצגות בעולם התקשרות כנחותות, כנועות ותלותיות בגבר.
בפרק הרביעי אני אציג את שאלת המחקר שלי ואת הקריטריונים לניתוח הפרסומות.
הפרק החמישי יעסוק בניתוח 15 הפרסומות שבחרתי על ידי 4 קריטריונים לניתוח. כל קריטריון יעסוק בנושא אשר על פיו הפרסומות ינותחו ואף נוכל לראות באיזו שיטה המפרסמים אוהבים להשתמש.
בפרק השישי והאחרון יוצגו המסקנות אחרי הניתוח של הפרסומות ואף יינתן פיתרון אחד שיכול להביא לשינוי הבעיה התרבותית בחברה הישראלית.