תפיסת תפקיד המנהל

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4435
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

תקציר לעבודה:
המנהל הוא חלק מהמשאב החשוב של הארגון, המשאב האנושי תפקידו ועמדותיו מהווים בסיס לעוצמתו של ארגון או לחולשתו.
המחקר הנוכחי ניסה לבחון את הקשר בין המגזר של המנהל לתפיסת המנהל  לתפקידו.
במקרה השתמשתי בראיון המודרך. הראיונות נוהלו ע"פ תדריך כתוב שפרט את הנושאים הקשורים למטרת העבודה.
הספרות המקצועית התלבטה בשנים האחרונות בתיאור עבודתו ותפקידו של המנהל . מהתיאור עולה , כי המנהל נדרש להיות מעין "סופרמן" (שמואלי, 1986), מנהיג חינוכי מדריך ויועץ למורים. להורים ולתלמידים, עורך את מערכת הלימודים וממונה עליה.
מופקד על התקציב, עוסק ביחסי ציבור ובעבודה קהילתית ועדו. אם נוסיף את המציאות הישראלית, הרי נמצא שמצופה מהמנהל להשיג תקנים, לעסוק בבעיות ביטחון , חינוך חברתי, קשרים עם העירייה ועם משרד החינוך והתרבות "פרידמן, 1989).
תוכן העניינים
מס'                                הנושא                                          מס' עמוד
1 .
                                        מבוא                                                           1
2 .         פרק א':             סקירה ספרותית
2 .1
– המנהל                                                                                     2
2 .2 – המנהל מספר הלימוד                                                                3
2 .3 – מהו מנהל הטוב?                                                                     
3
2 .4 – תפקידיו של המנהל                                                                4
2 .5 – תפקידו ועיסוקיו של מנהל מוסד חינוכי                                5
2 .6 – תפקיד  מנהל בית הספר                                                       
6
2 .7 – תפקידיו של מנהל מנהיג                                                      7
2 .8 – התנהגויות המנהל במוסד חינוכי                               
3 .       פרק ב' :         מתודולוגיה                                        10                                   הממצאים                                           11
4 .  פרק ג' :          הדיון                                                      
1 2
5.
פרק ד':          הסיכום                                                   14
המסקנות                                                                            15
המלצות                                                                            
1 5
6 .     ביבליוגרפיה                                                            
1 6
7.    הנספחים (שאלון המחקר)