עבודת קורס תואר שני - ניהול פיננסי (תקציב טיול בבית ספר)

תקציר העבודה

הטיול השנתי הנו אירוע חינוכי המתקיים מחיץ לכותלי ביה"ס. הטיול הינו חלק מהמערך הלימודי-חינוכי של ביה"ס ונגזר ממנו ונמצא בזיקה ישירה להוויה החינוכית, לאקלים ולתרבות הבית ספרית.
בשילוב הטיול והלמידה מחוץ לביה"ס בתכנון הלימודים הבית-ספרי יודגשו היבטים הארגוני של הטיול או הפעילות הנחיות למורים ורכזי הטיולים. מיפוי הלמידה מחוץ לביה"ס ושילובה בתוכניות הלימודים השונות  וכן שילוב הטיולים במערך תוכניות הלימוד הרב תחומית בבית הספר, תוך הקשר לת"ל ולספרי לימוד וברצף ללמידה מחוץ לביה"ס.
הצד הארגוני של הטיול או הפעילות החינוכית הוא הצד המתעשק בהוצאות הכרוכות בעשיה החינוכית ובנסיונות לאמוד את העשיה החינוכית מצד תרומתה, הן במשור ההשגים הלימודיים לפרט והן במישור התמורות  והתרומות לחברה.
אפשר ליחס לתקציב של מערכות חינוכיות חשיבות גדולה ורואה בו וכלי עזר מרכזי בביצועה של העשיה החינוכית. ההיבט של ניהול פיננסי של טיולים, פעילויות ומערכותחינוכיות אינו נושא "טכני" כל עיקר. כמעט יש לאמר – נהפוך הוא. הניהול הפיננסי, אם הוא נבנה באופן מושכל, הינו כלי ניהולי-חינוכי מהמעלה הראשונה, כלי באמצעותו עשוי ארגון להצליח או חלילה להכשל בהגשמת חזונו.
הרציונאל של העבודה  הוא ליישם ולתאר פרוייקט הטיול השנתי בכיתות ה' – ו' בבית ספר יסודי ולהשקיף על היישום של הטיול בהתייחסות לניהול הפננסי תוך הכנת דוח על מהלך הפעילות ועל תהליכי קבלת ההחלטות הקשורות לתקצוב הטיול.
במסגרת העבודה אנסה לבחון באורח ביקורתי, טיול שנתי, שתוכנן ובוצע על ידי בית הספר היסודי – במגזר הערבי במחוז מרכז, בהיבט של הניהול הפיננסי.
תוכן עניינים
מס'                                   הנושא                                          מס' עמוד •                                       מבוא —  1
פרק א':            סקירה ספרותית 
1 .      ניהול פיננסי –  2
2 .      ניהול פיננסי במוסד מלכ"ר   3
3 .      התקציב —  4
4 .      מטרת התקציב – 4
5.      יתרונות וחסרונות התקציב 4
6 .      סוגי התקציב 5
7.      עיקרי הפעולה בתקציב — 5
8 .      הכנת התקציב — 5
9.      מבנה התקציב — 6
1 0.  סוגי התקציב – העלויות   6
1 1.  חשיבות התקציב בארגון 6
1 2.  חשיבות התקציב במלכ"ר –  7
1 3.  חשיבות התקציב בבית הספר   8
1 4.  תזרים מזומנים —  10
1 5.  תקציב מזומנים —  10
1 6.  תקציב מוניציפלי – 11
1 7.  נקודת האיזון — 12
1 8.  הבקרה 12                                          פרק ב':        1.   תכנון והצגת הפרויקט — 13
                     2.   הבקרה — 18   פרק ג':       – דיון, הערכה וניתוח הפרויקט — 20                    – סיכום, מסקנות והמלצות – 21                               – ביבליוגרפיה –
2 2