עבודה בקורס צדק חברתי שולטים ונשלטים, הצגת התיאוריה של גיימס סקוט

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 7260
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

הקדמה      בתחום הסוציולוגיה מקובלת הטענה שכדי לבחון התפתחויות תרבותיות דרך הפריזמה של יחסי כוחות בתוך חברה מסוימת צריך לקחת בחשבון יחסי כוחות שנרקמים בין שכבות וקבוצות חברתיות. (פייר בורדייה,שעתוק תרבותי ושעתוק חברתי), בורדייה הסתכל על חברות פרימיטיביות וחשב שמה שאפשר למצוא בחברות הכי פרימיטיביות יאומץ בכל חברה וחברה דרך מאבקי כוחות,כאשר יש שכבה חברתית "שולטת" לעומת קבוצה חברתית "נשלטת". הקבוצה השולטת היא זו שנותנת בסופו של יום לגיטימציה והכרה למנהגים תרבותיים שלה אלו שטובים לה ונוחים לה, הקבוצה הזו היא זו שיכולה בסופו של דבר בזכות הכוח שלה להציג את תפיסת עולמה כדבר שאי אפשר אחרת ומוכתב כדבר הכרחי, וצריך לקחת  בחשבון שהתרבות השולטת מתקיימת גם בזכות שיתוף פעולה של השכבה הנשלטת.
     המפגש בין חלשים (עניים, מיעוטים אתניים וגזעיים, מיעוטים לאומיים) לחזקים קבוצות הגמוניות למיניהן, יתפתח כמעט תמיד על בסיס יחסי כוח ומאבק. במקרה הטוב יסתיים עימות ביצירת קווי שיח משותפים. ובמקרה הרע מפגש זה יסתיים בפרצי התקוממות ואלימות, או מה שנפוץ יותר בשימוש מגוון בנשק החלשים כגון דבקות במסורות פרטיקולריות נאמנות עזה למקום או התנכרות לתרבות ההגמונית. בעבודה שלי אציג את התיאוריה של גיימס סקוט (SCOTT) ואקשר אותה לשדה המחקר שלי אשר מתקיים בו את המאבק הזה ואציג איך אוכלוסיה שהיא המיעוט בתוך בית ספר אשר הרוב שולט בו וקובע את החוקים לטובתו מצליח להטמיע את החוקים ומנסה דרך תהליכי חינוך סמויים לשלוט באוכלוסיה הזאת שהיא המיעוט והפנים להם שזה הוא המצב הלגיטימי והמצב הקיים הטבעי.      תוכן עניינים
נושא                                                                                                    עמוד                                                                                                                     הקדמה                                                                                                   1                                                                   מבוא,(הצגת התיאוריה של גיימס סקוט)                                                     
2 -7                                                                                                                                                                                                             שדה המחקר                                                                                            8
שיטת המחקר                                                                                          9
רקע היסטורי                                                                                          10 רקע תיאורטי                                                                                       11-14
ממצאים:                                                                                             15-18                                      )פרקטיקות אדמיניסטרטיביות(                                                                   )פרקטיקות פדגוגיות(                                                                              סיכום                                                                                                 19-20 ביבליוגרפיה                                                                                           21