עבודה מצטיינת - ניתוח מנהל מחלקת ייעוץ ומכירות בחברת "קידמה מערכות אבטחה"

תקציר העבודה

                                                                                   07.01.2007
                                                מודול:
ניהול הקו הראשון – 20
5 עבודה אישית ניתוח מנהל מחלקת ייעוץ ומכירות  בחברת " קידמה מערכות אבטחה " מרצה: מגיש: מחזור לימודים 02-05
  תוכן העניינים
פרק 1 מבוא – רקע כללי ומטרת העבודה. 3
פרק 2 תיאור חברת "קידמה מערכות אבטחה " ומחלקת המכירות.. 4
פרק 3
מיומנויות ניהוליות.. 6
פרק 4   סגנון הניהול. 9
פרק 5 הנעת עובדים. 13
פרק 6 פיתוח עבודת צוות.. 16
פרק 7 תהליכי קבלת החלטות.. 19
פרק 8 ניהול משאבי אנוש.. 21
סיכום. 23
הערכה של ביצוע תפקיד מנהל הקו הראשון 23
ביבליוגרפיה. 24
פרק 1 מבוא – רקע כללי ומטרת העבודה עבודה זו תעסוק בניתוח שלל המימניות הנדרשות ממנהל קו ראשון, קרי מנהל ישיר של עובדים. בספרםFirst Line Management  (1997) מגדירים המחברים  את מנהל הקו הראשון, כמנהל  בעל אחראיות יומיומית, אשר מניע עובדים מתחתיו, מנהל מידע, ולעיתים גם בעל אחראיות פיננסית.  מנהל קו ראשון , הוא זה שמתווך , בעצם בין  חלקי הארגון- בין החזון של ההנהלה הבכירה לבין הפעולות של העובדים הזוטרים.  סמכותו והיקף פעילותו, תלויים באופי הארגון והתפקיד שהוגדר לו. מנהל קו ראשון אינו משפיע על הארגון כמו מנהל בכיר, אך הוא בהחלט משפיע על העבודה בפועל  ועל המוצר הסופי. בספרות האקדמית, קיימת חלוקה ל-3 תקופות בהקשר לניהול: התקופה הקלאסית, תקופת הביניים והתקופה המודרנית.
 עבודה זו תסביר את תפקידי המנהל הישיר, בעיקר לפי מימניות ניהול מודרניות ובאמצעות  האספקטים הבאים: מימניות ניהוליות, סגנון ניהולי, הנעת עובדים, פיתוח עבודת צוות, תהליכי קבלת החלטות, ביצוע תפקידי ניהול ומשאבי אנוש. השלב הבא יהיה ניתוח כישוריו של  ברק גבעון מנהל מחלקת הייעוץ והמכירות בחברת "קידמה מערכות אבטחה בע"מ" על פי מודלים מגוונים, נתינת ביקורת על פעולותיו  ולבסוף מסקנות עיקריות והמלצות לשיפור.
מטרות העבודה:
ללמוד ולהעריך את אופי תפקידו של המנהל הישיר במקום העבודה וביחס לתיאוריות חדשות. לנתח באופן ביקורתי את המנהל הישיר – ברק גבעון על סמך התיאוריות והמודלים.
לצורך הכנת העבודה קוים ראיון אישי עם המנהל הישיר ברק גבעון.
בעזרת ראיון זה, יוסברו כל פערי הידע שיש בין הביצועים המגוונים של המנהל הישיר בתחומים הרחבים שהוא עוסק בהם, לבין מחשבותיו, תהלכי העבודה שלו והעקרונות המנחים אותו, אשר יכולים להיות מוסברים בעזרת ראיון אישי והבנה עמוקה של התהליכים אותם הוא מבצע.
העבודה בפונט 14