בחינת איור בספר ילדים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 2291
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

בית הספר לתקשורת , יצירה וביקורת צייר לי כבשה -איור בספרי ילדים עבודה מסכמת תאריך :
22.08.07  סמסטר ב' תשס"ז   האיור בספרי ילדים יצר מהפכה  בעצם התקיימותו  וזאת כי עלינו לזכור כי העולם במאות הקודמות היה עולם בעל גירויים חזותיים  נדירים ומועטים.
ספרי ילדים אלו היו ספרים רציניים המלמדים מוסר ולקח בלבד. (גונן , 1991 ).
כיום  על הספר לספק הנאה גרידא ועם זאת לפתח עידון חושי אצל ילדים בעזרת המימד החזותי (גונן , 1991). מכיוון שאין זאת משימה פשוטה כלל וכלל , מדובר כיום רבות על מותו הקרב ובא של ספר הילד בעולם המודרני  .אולם , כפי הנראה , אין הדבר  נכון כלל וכלל. ספרי ילדים  מפתיעים ונהדרים רבים יוצאים לאור  מידי שנה  (גונן , 1997 ). להוצאתו לאור של ספר בכלל וספר ילדים בפרט אחראים מספר גורמים: הסופר , המאייר וההוצאה לאור.מעניין לבדוק מהם  השיקולים של גורמים אלו  שמביאים לכך שספרים מסוימים  יחזיקו מעמד בעולם החזותי לעומת אלו שלא מצליחים לעשות זאת.     בעבודה זו אסקור את עבודתו של המאייר בשיתוף עם הטקסט הקיים. אילו שיקולים הוא מפעיל ואיך הוא מוציא אותם לפועל .אחלק את השיקולים למראה חיצוני של הספר  ודפי פתיח וכן ומראה פנימי של הספר.
הספר בו אעסוק הוא " האריה שאהב תות" שנכתב על ידי תרצה אתר בשנת 1971.
ספר זה היה סיפור בתוך אגודת ספרים שנקראה  "יעל מטיילת". בשנת 2003 הוחלט  להדפיסו כסיפור עצמאי  והאיורים נעשו על ידי  דני קרמן.
  מראה חיצוני של הספר ודפי פתיח –