עבודה בהתנהגות ארגונית -פלאפון

תקציר העבודה

תקציר עבודה בהתנהגות ארגונית נושא חברות הסלולר עומד זה מספר שנים בראש הפירמידה העסקית בישראל,מדובר בשוק אוליגפולי מרתק אשר הפך עם השנים למעין מפלצת תלת ראשית של חברות המתנגחות זו עם זו, והכול במטרה אחת ויחידה- הגדלת נתח השוק שלהן תוך שימור היחסים עם הלקוחות הקיימים וגיוס לקוחות חדשים. עקב כך, החשד שאוכל למצוא לא מעט בעיות ארגוניות במקום כה דרשני ואף סיזיפי לעיתים – אכן אושש. בעזרת הסכמת אחת ממנהלות אגף מוקד השירות לשתף פעולה ,קיבלתי גישה מלאה ככל הניתן אל העובדים, ואל ההנהלה הזוטרה של אותו מוקד שירות (פחות רלוונטי היה לנו לגשת להנהלה הבכירה, הגם שמדובר באנשים הרבה פחות זמינים ונגישים).
סוכם מראש עם אותה מנהלת שאעביר לה ורק לה את הדוח הסופי, וזאת משום שהיא אינה מתכוונת להעביר אותו הלאה. היא גילתה עניין רב וסקרנות בנוגע לבעיות הארגוניות שזוהו אצלם במוקד, בעיקר כאמור, מסקרנות ועניין אישיים ורצון להבין כיצד נתפס מבחוץ הארגון שאותו היא רואה רק מבפנים. העבודה עוסקת בתיאור הארגון והבעיות שעולות בחיי היומיום מבחינת תהליכי תכנון ובקרה, יחס הנהלה-עובדים, מוטיבציה, עבודת צוות, תחלופת עובדים וכו'.
את העבודה שילבתי בסינרגיה עם התיאוריות השונות שלמדנו בקורס כמו טיילור, מינצברג, תיאורית העשרת עיסוקים, פירמידת הצרכים של מאסלאו, תיאורית הציפיה של ורום, MBO, ועוד.
בסוף העבודה מוצעים פתרונות אפשריים והצעות לשיפור שהוגשו למנהלת המוקד.
העבודה לא כוללת ביבליוגרפיה