פרהסמנריון - השפעות מסר מפחיד במסעות הסברה ציבוריים על מודעות הציבור בנושא הבטיחות בדרכים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 4970
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

מדי שנה גורמות תאונות הדרכים למותם של מאות בני אדם ופציעתם של עשרות אלפים. עפ"י נתוני הרשות לבטיחות בדרכים, מדי שנה מתרחשות 85 אלף תאונות עם נפגעים, מהן 18 אלף מוגדרות כקטלניות או קשות. הקטל בדרכים הוא תופעה אשר לא ניתן להתעלם ממנה ונדרש להילחם בה בכל דרך אפשרית. אחת הדרכים היא באמצעות מסעות הסברה ציבוריים. מטרתם של קמפיינים מסוג זה היא להעלות את מודעות הציבור לנושא הבטיחות בדרכים ולגרום לשינוי ההתנהגות בכבישים.
מטרת עבודה זו היא לבחון האם וכיצד קמפיינים ציבוריים למלחמה בתאונות הדרכים המבוססים על הפחדה משפיעים על מודעות הציבור לנושא הבטיחות בדרכים, ובמידה והם אכן מצליחים לחדור לתודעה, האם הם מצליחים לשנות בפועל את התנהגות של הנהגים.
תעשיית הפרסום היא תעשייה מתוחכמת, עתירת אמצעים, הפועלת על תודעתו של הצרכן ומפעילה שיטות המבוססות על פסיכולוגיה ועל סוציאולוגיה. פנייה לרגשות וחשיפת רגשות בפרסום, הינם כלים בעלי עוצמה רבה בתהליכי שכנוע. מסר, העושה שימוש ברגשות ומופיע בפרסום על סוגיו השונים, עשוי להוציא את הצרכן מאדישותו, לעורר אותו לפעולה ולהגשים בכך את מטרת המפרסם.
תוכן עניינים:

1 .      מבוא 3
2 .      בעייה מחקרית .3
3 .      השערת המחקר 3
4 .      שיטות וגישות המחקר -.3
5.      שימוש באסטרטגית הפחדה במאבק בתאונות הדרכים –.4
6 .      מודלים של פחד והשפעתם על תרבות הנהיגה -.5
6 .1.   הצגת המודלים: מודל הפחד ומודל פחד-הקלה –…5
6 .2.   חזרה מסיבית על שני המודלים והשפעתה על המודעות ..5
7.      השפעתן של תכונות אישיות על תחושת הפחד בנהיגה –6
7.1.   מודל M3 6
7.2.   הערכה עצמית ונהיגה 6
7.3.   תכונות אישיות לניבוי נהיגה אגרסיבית ונהיגה לא זהירה 7
8 .      אלטרנטיבות חלופיות לאסטרטגית הפחדה להעלאת המודעות .7
8 .1.   החיוב כאלטרנטיבה ..7
8 .2.   תוכניות חינוכיות וסדנאות חוותיות –..8
8 .3.   טקטיקת שכנוע באמצעות הגיון ..8
9.      דיון ומסקנות …9
1 0.  סיכום –..9
1 1.  רשימה ביבליוגרפית -…10