ניהול ומנהיגות , חזון אישי וטיפוח מבנים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 2254
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

בעבודה זו נדון בנושא ניהול ומנהיגות מחד גיסא , ובנושא טיפוח מבנים בית ספריים בתוך בית הספר מאידך גיסא.
נציג בהמשך סיפור ניהולי וגם סיפור מנהיגותי , ונעמוד על ההבדלים בין השניים, ננתח אותם לעומק ונציג מסקנות בהמשך.
נציג גם את החזון החינוכי אישי שלנו וממנו נטפל בסוגיית בחירת מבנים בית ספריים כדי לפתח ולתמוך בהם לקידום המטרות הנעלות שלנו כאנשי חינוך ולקידום בית הספר, והטיפול יהיה פרקטי כמובן.
העבודה כתובה בפונט 16
אנדקס תרגיל 1: סיפור ניהולי וסיפור מנהיגותי -.עמ' 2
ניתוח הסיפור הניהולי עמ' 3
ניתוח הסיפור המנהיגותי –.עמ' 4
תרגיל 2 :
חזון חינוכי אישי -…עמ' 6
תרגיל 3:פיתוח מבנים בית ספריים לטיפוח מנהיגות מוסדית -.עמ' 8
תרגיל 1: סיפור ניהולי וסיפור מנהיגותי הסיפור הניהולי:       לפני שלוש שנים קרתה קטטה המונית בבית הספר התיכון בו אני עובד, הקטטה הייתה  בין תלמידים  מהכפר מצד אחד ובין תלמידים "זרים" מחוץ לכפר.
     לפני האירוע במספר ימים היתה קטטה מצומצמת שלא ידענו עליה – אנחנו צוות המורים- ולאחר מכן זה התפתח למימדים יותר גדולים, כך שזה בא בהפתעה לכולנו. אנחנו כמובן ניסינו להפריד בין המתקוטטים אבל ללא הצלחה ניכרת, כי כאשר היינו מבודדים את הזרים , אז תלמידים מהכפר באו מהכוון השני..ואז עלה לנו רעיון להפריד את הזרים בספריה של בית הספר עם סגירת הדלת במפתח .     זמנית זה הצליח , אבל לאחר זמן קצר נמשכה המריבה דרך חלונות הספרייה והתלמידים הזרים חיבלו בכל מיני דברים בספריה כדי להשתמש בהם כנשק מול  האחרים, האירוע נמשך יותר משעתיים ואז המשטרה הגיעה למקום והרחיקה את תלמידי הכפר מאיזור בית הספר והזמינה אוטובוס כדי להוציא את התלמידים הזרים מהיציאה האחורית של בית הספר.   הסיפור המנהיגותי:
      לקראת סיום שנת למודים הנוכחית, שבתו מורי  בית הספר העל יסודי השייכים לארגון המורים העל יסודי, ובין היתר השביתה כללה באופן מלא איסור פעילויות שונות בבית הספר , ובמיוחד איסור ארגון מסיבות סיום.
    מצד שני היותי רכז שכבה י"ב והאחראי הישיר על עריכת מסיבה כזו,-