פרויקט גמר לתואר שני הכתוב כמחקר פעולה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
ציון 95
שנת הגשה 2007
מספר מילים 11154
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

תקציר למחקר פעולה בנושא מתן מענה רגשי לתלמידים בעלי לקויות למידה העבודה עוסקת בבניית תוכנית התערבות לתלמידים בעלי לקויות למידה.
הרקע התאורטי סוקר את תאוריות המסוגלות העצמית , המוטיבציה ואת הצורך של הילד לקוי הלמידה בתמיכה רגשית, בנוסף לעזרה הלימודית.
בעבודה מוצגות סדנאות שנבנו לעבודה עם תלמידים בגילאי בית הספר היסודי ועיקרן: הכרת סגנון הלמידה של התלמידים (התאוריה של גארדנר למשל) ושימוש בסגנון הלמידה האישי על מנת להצליח יותר בכיתה. בנוסף ישנן סדנאות אומנות לתמיכה רגשית בתלמידים. העבודה קיבלה ציון: 95
חלק ראשון א. רקע על בית הספר: בית הספר "יובלים" (שם בדוי) הנו בית ספר יסודי ממלכתי- קהילתי  הממוקם בעיירת פיתוח,  בדרום הארץ.  אוכלוסיית התלמידים בבית הספר מונה כ-400 תלמידים, מספר הכיתות 14 כולל הגנים. בבית הספר פועלת  החטיבה הצעירה כוללת שתי כיתות גן, ושתי כיתות א'. . ב. הצוות הארגוני (רכיב אנושי): צוות בית הספר כולל כ-30 מורים, הוא מורכב כולו מנשים למעט המורה לספורט. חלק גדול מהצוות צעיר בגילו וחלקם החלו את עבודת ההוראה בבית ספר זה.  בראש בית הספר עומדת המנהלת יסמין, שנמצאת בתפקידה מזה שתים עשרה שנים, תחתיה סגנית. בצוות הניהול נחשבים גם רכזת החטיבה הצעירה, וכן רכזי השכבות, כאשר החלוקה היא רכזת לכל שתי שכבות גיל.  הצוות מורכב ממורים מחנכים ומורים מקצועיים, רוב המורים המקצועיים בחלק מהשנים משמשים כמחנכים.
    בשנים האחרונות מגיעים לאזור  תלמידים ששייכים למשפחות ממעמד סוציו אקונומי נמוך, המטופלות ברווחה.  על רקע שינויים אלו בית הספר נדרש להתמודד עם חריגויות של תלמידים כגון: הפרעות התנהגות על רקע רגשי, לחלקם הפרעות קשב וריכוז ומספר גדל והולך של תלמידים עם לקויות למידה שונות.   מצב זה דורש מהמערכת הבית ספרית הסתגלות וגמישות בקליטת התלמידים ובמתן מענה לצורכיהם.  . בנוסף, בשנתיים האחרונות אוכלוסיית בית הספר הפכה ליותר הטרוגנית.
בכל כיתה ישנם לפחות 20% תלמידים המאובחנים כלקויי למידה, ילדים אלה מקבלים סיוע מהמערך המסייע של בית הספר המורכב ממורות להוראה מתקנת, קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק.
    קושי- חוסר יכולת להכיל את התלמידים ה"חלשים" בבית הספר: צורך בקבלת תמיכה אישית לימודית וחברתית  של תלמידים הנחשבים חלשים  מבחינה לימודית. המערכת הבית ספרית אמנם מפנה את התלמידים לקויי הלמידה לשיעורי תגבור אצל מורות השילוב אך לא ניתנת להם תמיכה אישית ולא נראה כי קיימת הקשבה אמיתי למצוקותיהם הרגשיות בעקבות כלשונותיהם בתחום  הלימודי. -.