התנהגות ארגונית בבנק לאומי

תקציר העבודה

תקציר מנהלים: עבודה זו עוסקת בשלושה נושאים (ושאלות)  מרכזיות בהתנהגות ארגונית:
§         תורות הנעה ומוטיבציה- מדוע העובד עובד וכיצד ניתן להניע אותו?
§         תרבות ארגונית- איך ובאיזו סביבה העובד עובד? מה היחסים בין העובדים?
§         מבנה ארגוני-  היכן העובד עובד ומה תפקידו והגדרת סמכויותיו?
בעבודה זו התמקדתי במקום עבודתי הנוכחי- בנק לאומי לישראל. בנק לאומי מחולק למספר חטיבות ואני מועסקת כעובדת חוץ מטעם חברת ייעוץ אבטחת מידע (אי.טי.קון יועצי אבטחת מידע)  בענף אבטחת מידע במערך התפעול והמנהלה של הבנק.
בעבודה הזו תיארתי את הבנק, תהליכי העבודה שבו, המבנה הארגוני, מוטיבצית העובדים והתרבות הארגונית שבארגון וכיצד מיושמות בו התיאוריות של הרצברג, קמרון וקווין ומבנה ארגוני פונקציונאלי והצעתי כיצד יישום התאוריות של לוק ושיין יכולים לסייע לארגון. הקשר בין שלושת הנושאים הינו קשר של יחסי גומלין, כל נושא משפיע על הנושאים האחרים. מבנה ארגוני מסודר תורם תרבות ארגונית בריאה המעודדת את יצרת קשרי הגומלין בין העובדים ואשר תורמת למוטיבצית העובדים. לפי דעתי, המסקנה העיקרית מעבודה זו הינה כי, אחת לתקופה, על החברה  לעצור ולבצע הערכה מחודשת של אסטרטגית החברה, מבנה, תוכניות ההערכה לעובדים, תוכניות התמריצים והתרבות הארגונית של החבר ה – ובמידת הצורך לבצע שינויים. כל חברה אינדיבידואלית ונאלצת להתמודד עם מערכת לחצים ודרישות שונה, יתרה מכך, אופן ההתייחסות וניהול חברה קטנה ושבתית שונה באופן מהותי מאופן  העבודה והניהול של חברה מתפתחת או חברה בוגרת. לכל חברה יש להתייחס באופן שונה – המותאם לאותה חברה, ייתכן מצב שבו עלינו לשלב מספר תיאוריות, דוגמות או מבנים בכדי להתאים לחברה באופן מטיבי.
בבואנו לנתח את מוטיבצית העובדים- עלינו לבצע משימה דומה. מכיוון שכל עובד הינו אינדבידואל בעל תכונות אופי שונות וצרכים שונים אזי על אגף משאבי האנוש להתאים לכל עובד את התמריץ המתאים לו ואת התפקיד ושיטת התגמול הנכונה אליו. "עובד מרוצה הוא עובד טוב". לפי דעתי ביישום שיטה זו , הנהלת החברה יכולה  לשפר את מבנה החברה, התרבות הארגונית ומוטיבציית העובדים ועל ידי כך- להביא את החברה להישגים טובים יותר ותפוקה ופרודוקטיביות גבוהים יותר. תוכן עניינים:
תקציר מנהלים: 2
תוכן עניינים: 3
מבוא: 4
תיאור הארגון- בנק לאומי לישראל: 5
תורות הנעה- מוטיבציה: 7
יישום התאוריות בבנק לאומי : 7
ביקורת על תאורית הגורמים של הרצברג והתאוריה של לוק לסיפוק בעבודה: 9
תרבות ארגונית: 11
מבנה ארגוני : 13
הקשר בין הגורמים ומסקנות: 16
ביבליוגראפיה: 18