עבודה ביסודות השיווק-צומת ספרים לפני ואחרי כניסתה לשוק-מודל פורטר

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 1110
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

קריטריונים לפי  מודל פורטר לפני צומת ספרים נכנסה אחרי שצומת ספרים נכנסה
1 .לקוחות :
·       מספר לקוחות סטימצקי, נחשבה לחנות מומחית ומקצועית, תופסת את עצמה כמרכז תרבות, כחברה ציונית שמוכרת בחנויות הרשת את ספריהן של כל ההוצאות.
היו לסטימצקי כמה סניפים גדולים שרמסו את החנויות הקטנות מה שיצר מעיין "מונופול", היו לה לקוחות נאמנים, לא היה להם משהו יותר איכותי, גדול, ומסודר מסטימצקי, לכן מספר הלקוחות גדל וכח המיקוח של הלקוחות קטן.
לאחר שצומת ספרים נכנסה, בטחונה של סטימצקי התערער, סטימצקי הקימה חנויות גדולות יותר לרווחת הלקוח, הקימה מוקד לשירות לקוחות להזמנת ספרים שאין על המדף או במחסן, או שאפשר להזמין ספר מחו"ל. כמו כן הקימו פינות ישיבה בכל חנות ללקוחות.
צומת ספרים צמחה מתחת לאפה של סטימצקי, כרשת למכירת עודפי ספרים.
 הם חינכו את הציבור בישראל כי ספרים ניתן לרכוש גם על המשקל, ובהנחות גדולות, מה שהקטין את המכירות של סטימצקי, ואת כמות הלקוחות.
·       עוצמת הלקוחות ללקוחות לא הייה כוח משמעותי מול חברת סטימצקי מכוון שהם כבר רכשו את מעמדם כרשת הגדולה והנגישה יותר בארץ, לכן כוחם של הלקוחות קטן, כוח המיקוח שלהם קטן , והתלות שלהם בסטימצקי גדלה.
כוחם של הלקוחות גדל עקב כניסת "צומת ספרים"- כוח המיקוח שלהם גדל.
ללקוחות יש מגוון נרחב, הנחות, מבצעים , נגישות וכו..
לכן התלות בסטימצקי קטנה.

העבודה ללא ביבליוגרפיה או מקורות