מערכות מידע ניהוליות עבודה מסכמת על ERP

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 2659
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

בית ספר למוסמכים במנהל עסקים תוכנית מוסמך במנהל עסקים קורס: מערכות מידע ניהוליות     סמסטר ב' תשס"ו ERP – Enterprise Recourse System ויישומו בחברת                                             מגישים:         תוכן עניינים
 עמוד מבוא
 מהו ERP, הגדרה ותפיסת יסוד
3 חלק א' סיווג מערכות מידע – חלוקה פונקציונאלית    4
שוק  ה-ERP  
4 ציפיות ושיקולים למערכת ERP 5
יישום ERP 5
חלק ב' חברת סולגוד תקשורת
6 רקע – החברה והענף
6 מדוע יש מקום למערכת בחברה 7
מבנה המערכת בחברה ואופן ההטמעה    7
סיכום פרויקט ההטמעה 9
השפעת המערכת על החברה 9
ביבליוגרפיה
1 0 נספחים
1 1
מבוא
ERP  – היא מערכת לניהול עסקי כולל ומהווה אינטגרציה של כלל מערכות המידע בארגון. המערכת משמשת כלי עבודה לדרגי הביצוע והביניים וספק כלים ניהוליים תומכי החלטה להנהלות החברות. מערכת ERP יכולה לאגד בתוכה תת מערכת נוספות דוגמת CRM (מערכת לניהול קשרי לקוחות, שתפקידה לרכז את כל המידע הקיים לגבי לקוח קיים ולאפשר לנציגי החברה הבאים בקשר עם הלקוחות ולכל הגופים בחברה המתממשקים למידע הנצבר במערכת לתפקד טוב יותר, על סמך מידע זמין ועדכני בכל עת), מערכת SCM (לניהול שרשרת אספקה ומלאים, אשר יכולות להיות מנוהלות פנימה לארגון ואף החוצה לספקים וללקוחות וכוללות ניהול מלאים,, ניהול שינוע ותחזוקה ועוד) מערכות לניהול כוח אדם, הכספים (בקרה תקציבית, חשבונאות ותמחיר, גזברות, ניהול השקעות ונכסים ) שיווק ומכירות (ניהול מוצרים, תכנון מבצעים ופרסום).  כל מערכת מעין זו מוגדרת כמודול (Module) ובניה מודולארית מעין זו היא אשר מאפשרת לארגונים לבחור האם ליישם את כלל המערכת בארגון (שיטת המפץ הגדול בעת התקנת מערכת) או במדורג בשיטת הזכיינות. כל מודול מעין זה מורכב מעשרות תוכניות, מסכי עבודה ומסכי בן וכוללת תקנים, נהלים ושיטות עבודות כפי שקבע הארגון.
היתרונות בהטמעת מערכת בארגון מגוונים ובהם ניתן למנות:
מידע אחיד, מוגדר וחד ערכי לנתון בארגון המתעדכן באופן שוטף. לא יתכנו מספר דרכים אפשריות לתאר אותו מוצר ולכן מק"ט יהיה מק"ט חד ערכי בארגון.
אחידות זו והתבססות על סד נתונים משותף ואחיד מהווה בסיס לניתוחי מנהלים ומאפשרת העברת מידע בין המערכות השונות בארגון.
שקיפות במידע. כל משתמש נחשף למידע הרלוונטי לעבודתו, מעדכן את המערכת תוך כדי עבודה ואון ליין וכך משתמש במערכת מחד ומצייד אותה במידע מאידך.
תקני עבודה ונהלים כפי שנקבעו. לכל מודול חייבים להיות ברורים מהם נהלי העבודה.
הורדת עלויות התפעול של הארגון כתוצאה מייעול ושיפור תפעולי של משאבי הארגון.
קיצור משך הזמן של תהליכים בארגון.
יכולת טובה יותר של ניתוח וקבלת החלטות ניהוליות.
הגברת שיתוף הפעולה והאינטגרציה בין המחלקות השונות.
מהירות ונוחות עבודה גבוהים בהכנסה ושליפת נתונים.
שקיפות המידע מאפשרת להקטין את תלות הארגון במשאב האנושי.
גמישות בהתאמה לצורכי הארגון השונים כפי שהוטתה למיישמי המערכת.
מרכיבים אלו של המערכת הנם חוצי ארגון ובעלי השפעה מכרעת על אופן ניהולו, תפקודו והצלחתו. עצם השימוש בכלי זה מהווה בסיס למשיכת מידע על ידי הנהלת החברה ומקבלי החלטות כאשר סוכני הידע הנם המשתמשים במערכת. מערכת זו אינה חפה מחסרונות בהם ניתן למנות:
זמן הטמעה ארוך, הן מרגע הגדרת ציפיות הארגון מהמערכת ועד תחילת העבודה השופטת עם המערכת.
תהליך מורכב ויקר הכולל עלות לימוד בגין טעויות ותשלום לספק.
יצירת תלות בספק החיצוני הן לתחזוקה והן להרחבות. מחייב שינוי והתאמת דפוסי העבודה בחברה אשר לא תמיד זוכים למלוא תשומת לב ההנהלה.
עלויות גבוהות ברכישה ובתחזוקת המערכת.
הואיל ומבוסס על תוכנת מדף, יתכן ולא תהייה התאמה מלאה לצרכי הארגון אלא תחת תשלום נוסף עובר קסטומיזציה.