ניהול שינוי בארגון באמצעות שיטת קייזן (KAIZEN)

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 1462

תקציר העבודה

תקציר Lean Process היא אסטרטגיה של שינוי מתמיד בתהליכי הארגון אותה חייב לאמץ לעצמו כל ארגון השואף לשמור ולשפר את כושר התחרות שלו. תרבות ניהול זו מייצגת תפיסת עולם עסקית ארגונית, השמה את הלקוח במרכז. היא מיושמת באמצעות אוסף של כלים ושיטות, התורמים ליצירת ערך מוסף ללקוח על ידי "מניעת בזבוזים".
הכלי היעיל ביותר ליישום אסטרטגיית ה – Lean Process -"תהליך רזה" היינה שיטת הקייזן (Kaizen).
שיטת קייזן פותחה ביפן בשנות השמונים ב- Toyota Motor Company. עקרונות הקיזן:
·         הנעת שיפורים בארגון ויישומם על ידי עובדי הארגון וההנהלה.
שיתוף העובדים מגביר את מחויבותם ומסייע בהטמעה יסודית של השיפור.
·         העובדים, אשר מכירים בצורה מיטבית את התהליכים והעבודה, מסייעים בהגדרת יעדי ומדדי השיפור.
·         השיפור נובע מזיהוי הוצאות לא הכרחיות ומשאבים אשר לא מנוצלים בארגון בצורה מיטבית. כך הופכים התהליך והארגון ליעילים יותר.
פי.סי.בי. טכנולוגיות יישמה לפני מספר חודשים את שיטת קייזן, שיטה לשיפור תהליכים ארגוניים, השואבת את כוחה בפשטותה, בניצול פוטנציאל הידע הקיים בתוך הארגון, בדינמיקה הנבנית בעבודת הצוות המורכבת מעובדים ומההנהלה של הארגון.
מטרת יישום שיטת קייזן שנבחרה בארגון הייתה לשפר את תהליך ניפוק וניהול מקדחים למחלקת קידוח.
השלבים שבהם נעשה היישום :
שלב א'- בחירת  הבעיה שבה אנו רוצים לטפל.
הבעיה שנבחרה היא בעיית האינטראקציה בין המחסן לייצור.
שלב ב'- בחירת הצוות מאנשי הארגון שיוביל את התהליך.
תוכן סקירת ספרות – מהי שיטת קייזן                                                              עמוד 3
יישום שיטת הקייזן ב- P.C.B.                                                                עמוד 5
תוצאות הקייזן                                                                                      עמוד
6 ניתוח התוצאות ומסקנות אישיות                                                              עמוד 6