ניתוח שיווקי של חברה יצרנית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 3655
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

תקציר מנהלים:
"שיווק- פעולות של הפרט והארגון אשר מסייעות ומחישות קשרי חליפין משביעי רצון  בסביבה דינאמית באמצעות יצירה, הפצה, קידום ותמחור של סחורות, שירותים ורעיונות"        ( Dibb,
2 001 ) בעבודת מחקר זו סקרנו את השפעות הגורמים החיצוניים והפנימיים המשפיעים על חברת WELLA.
הגורמים נבחנו על ידי שימוש בשלושה מודלים : SWOT , PEST  , PORTER במטרה לקבל תמונה כוללת אודות החברה. כמו כן, בחנו מהן הסיבות להצלחתה של חברת וולה בתחום מוצרי הטיפוח לשיער, עמדנו על נקודות החוזק והחולשה שלה והגורמים הסביבתיים המשפיעים על הצלחתה ותפקודה כמובילה בתחום.
באמצעות שימוש במודל SWOT הצלחנו לחקור לעומק את יתרונותיה של החברה וע"י בחינת נקודות החולשה שלה הגענו ליכולת לפתח/לחדש מוצר לפלח חדש שנזנח עד כה. חברת וולה כרתה חוזה מחייב דו צדדי עם חברת "אינטרקוסמא" לייצור ושיווק בלעדי של מוצריה בישראל. ההסכם איפשר לחברה לחסוך עלויות ע"י ייצור מקומי, בעלויות יחסית זולות.
החברה השכילה לעשות ופנתה לפלח שוק גדול המאפשר שיווק המוצר בצורה נרחבת.
מצאנו לנכון לבחון אפשרויות פיתוח מוצר חדש ופניה לפלח שוק חדש ע"י הפצת סקרי דעת וצריכה. הממצאים העלו כי קיים צורך במוצר המיועד לנשות המגזר הדתי.
על כן, הצענו מספר אפשרויות לקידום המוצר לפלח שוק זה .
תוכן עניינים:
הצגת הארגון והמוצר
4 מאפייני ליבה 5
מודל PEST
6 מודל PORTER 7
מודל SWOT
8 -9
פילוח שוק
1 0 המשתנים שעל פיהם מפלחים שוק
1 1
התנהגות צרכנים
1 2
בידול
1 3-14
מיצוב
1 5-16
תמהיל שוק
1 7-18
המלצות לשוק מטרה חדש
1 9
סיכום
2 0 ביבליוגרפיה
2 1