פיטורי מורים על פי המשפט העברי

מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 1916
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

בס"ד עבודה בנושא פיטורי מורים על פי המשפט העברי מוגשת ע"י אאאאא בבבבבב ת.ז 1111111
לפרופסור פפפפפפפפפ אוגוסט 2008
תוכן העניינים
מבוא
הזכות לפטר מורה זכותו של העובד לפיצויי פיטורין סיכום ביבליוגרפיה מבוא
שאלת הזכות לפטר היא שאלה מוסרית מדרגה ראשונה בכל הקשור לתחום האתיקה העסקית. זוהי שאלה הנוגעת בדרך כלל במספר רב של אנשים נוכח תופעת הצמצומים בחברות ובארגונים בכל רחבי העולם.פיטורין מעבודה ואבטלה הם אחת המכות הקשות ביותר בחיי הגבר או האישה הבוגרים. אדם שאינו עובד ומתפרנס בדרך כלל חש מיואש, מדוכא, חסר תועלת וחסר כבוד עצמי. שתיים מהמטרות העיקריות, שאותן ביקשה "מדינת הרווחה" להגשים, היו תעסוקה מלאה והבטחת הכנסה בסיסית לאזרחים. שתי מטרות אלה, הנתפסות עתה בעיני רבים כמנוגדות זו לזו, נחשבו בעבר כתואמות במידה רבה האחת את רעותה. החתירה לתעסוקה מלאה נועדה לאפשר לאזרחים לעבוד ולקיים עצמם מפרי עמלם ובאותה עת לתרום לחברה בה הם חיים. הסדרי הבטחת הכנסה נועדו לספק תחושת ביטחון ורמת חיים הולמת לאותם אזרחים מעטים, שמסיבות שאינן תלויות בהם כמו נכות, מחלה או אבטלה אינם יכולים לעבוד באופן זמני או קבוע.
בסן ופטקין (2003)  קובעות כי בשנים האחרונות גוברת הנטייה לראות בהוראה תחום שהוא יותר ממדע יישומי, קיימת הסכמה באשר לתופעת הייחודיות ( UNIQUENESS)  בהוראה (מקצועיות- מומחיות). העברת מסרים וקליטתם אצל ילדים אפשרית מאנשים מהם הם יראים ואותם הם מכבדים כאחד. על מנת ליצור בית גידול לקליטת נורמות והפנמתם, על הילד לקבל את המסרים מהורה, אח, גננת ומורה שהם בבחינת אוטוריטה כלפיו, אך יש לו חיבה ואהבה כלפיהם. שני תנאים אלו של יראה וחיבה, הם הכרחיים לסלילת דרך לקליטת מסרים. ילד לא ישמע למבוגר אותו אינו מכבד, וממנו אינו ירא. גם מסרים של מבוגר שיש לו כלפיו רגשות שליליים, לא ימצאו מסילות ללבו של ילד. חשוב המתווך המעביר את המסרים החינוכיים. יצירת מערכות יחסים, שבהם יש כבוד והערכה הדדיים בין מורה לתלמיד, הן הכרחיות להצלחת העברת מסרים לדור הצעיר. (וולף, 1998).
אולם למרות חשיבותו ומעמדו של המורה, לעיתים קרובות נשמעים קולות הקוראים לשינויים מרחיקי לכת במערכת החינוך, אשר כוללים גם פיטורי מורים.
עבודה זאת עוסקת בנושא פיטורי מורים על פי המשפט העברי. העבודה מתייחסת בעיקר לשני נושאים: הנסיבות בהן מותר לפטר מורה ופיצויי הפיטורין המגיעים למורה המפוטר.