הנצחת סטריאוטיפים מגדריים בפרסומות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 8615
מספר מקורות 22

תקציר העבודה

תקציר העבודה הסמינריונית בנושא: הנצחת סטריאוטיפים מגדריים בפרסומות" לתקשורת ההמונים מקום מרכזי בעולמו של האדם, מאחר והיא מהווה עבורו את  אחד המקורות העיקריים למידע על העולם הקרוב והרחוק, לריגושים ולבידור, לחוויות אינטלקטואליות ולתחושת שייכות חברתית (מתוך ספר הקורס "תקשורת כתרבות").
תקשורת ההמונים כוללת בחובה גם פרסומות.
מכאן, לא מן הנמנע, שפרסומות תישאנה בחובן ממאפייני תכני תקשורת ההמונים.
מטרת עבודתי היא לעמוד על מאפיינים אלה בכלל ועל אידיאולוגיה המוצפנת בפרסומות בפרט, תוך התמקדות באידיאולוגיה של מגדר. העבודה יוצאת מהמסגרת של אמצעי תקשורת ההמונים – מרכזיותם בחיי היומיום של האדם המודרני והשפעתם הבלתי נמנעת, ומגיעה לפרסומת, כפרט משמעותי בתכני תקשורת ההמונים. כתכניה האחרים של תקשורת ההמונים, פרסומת היא טקסט המשפיע על קוראיו באופנים שונים. עבודתי תדון בהשפעה זו ותנסה להוכיח את הטענה, שהפרסומת מהווה מנגנון להעברת אידיאולוגיה מגדרית, אשר מנציחה מצב של אי-שוויון בין גברים לנשים ותבחן את האופן שבו זה נעשה.
שאלת המחקר שלי היא: באיזה אופן דימויי נשים או גברים בפרסומות מנציחים סטריאוטיפים מגדריים? חשיפת המסרים הסמויים, דרכי העברתם בפרסומות ובחינת השפעתם, עשוייה לתרום:
1.            ליצירת מודעות בדבר המסרים הסמויים העוברים בפרסומות ולפיתוח ביקורתיות כלפיהן.
2.            בתרבות קפיטליסטית המעודדת תרבות צריכה, בקורתיות כלפי הפרסומות עשוייה למנוע צריכה לא מבוקרת, בזבזנית וחסרת תכלית.
3.            לשימוש בפרסומות כאמצעי לעיצוב דעת קהל.
4.            להצגת פן נוסף של אי-שוויון על רקע "מיגדרי" 5.    תוכן העניינים:
6.    7.   
8 .                                                                                                                                           עמ' 9.    מבוא …     3
1 0.                       שאלת המחקר –
   4
1 1.                       שיטת המחקר –   4-5
1 2.                       סקירת ספרות -.   5-11
1 3.                       ניתוח תוכן של פרסומות -…  12-29
1 4.                       דיון בממצאים …       29-30
1 5.                       הפרסומות והתנועה הפמיניסטית –.          31
1 6.                       סיכום ומסקנות –   31-32
1 7.                       ביבליוגרפיה —   33-34
1 8.                       נספחים
   35
העבודה קיבלה ציון 90