תקשורת כתרבות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2008
מספר מילים 1782
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תקשורת כתרבות- -פרו"ס :
שאלה 1:
א.      (1) סטגארד ושרודר (1985) מדברים במאמר שלהם על כיצד הפרסומות מגדירות לנו איך להיות גבר ואיך להיות אישה, זהויות שהן חד משמעויות, מה שרואים ככה צריך להיות. לטענתם הפרסומות מציגות מספר דימויים של נשים ושל גברים, דימוי שמשתנה מדי פעם אך הרעיון שמאחוריו לא משתנה: אישה בבית, היא אמא, היא מטפחת את עצמה בשביל הגבר. כל דמות שמראים של אישה היא נחותה לגבר. לטענתם את הטקסט ניתן לפרש רק בצורה אחת. נשים בפרסומות רבות מהוות אובייקט למבט הגברי ורוב הפעילות שלה היא בדאגה למראה החיצוני שמתואר בפרסומות כגורם להצלחה ולאושר.
אידיאל היופי גם טוען, מעביר מסר שיופי זה לא בעיקר דבר טבעי אלא דבר שצריך לטפל בו, להשקיע בו ובעיקר יש צורך במוצר המסוים כדי להפוך ליפה.
לדעת החוקרות חלק מהשנים מקבלות את אידיאל היופי לא מתוך כניעה לנורמות גבריות אלא מתייפות למען עצמן כחלק מהצלחתן.
חלק אחר של נשים מקבלות את אידיאל היופי כחלק מאמונה שערכים שמרניים שלפיהם האישה צריכה להיות פסיבית, כנועה ויפה. חלק קטן של נשים פשוט לא מקבלות את אידיאל היופי.
(…