דוח דברת

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2006
מספר מילים 5850
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא
1
החינוך מעצב הווה ועתיד
2 משבר ורפורמות בחינוך בעולם
3 מערכת החינוך בישראל – תמונת מצב
3 מבנה ומטרות החינוך הערבי בישראל 5
עיקרי המלצות ועדת דברת והצעת פתרונות
6 הצלחתו של דו"ח ועדת דברת
1 2
החיסרון הבסיסי של דו"ח דברת
1 4
המלצות ועדת דברת אינן מתאימות לבתי- הספר הערביים
1 6
סיכום
1 7
ביבליוגרפיה
1 8
מבוא
כוח המשימה הלאומי לקידום מערכת החינוך בישראל מונה ע"י ממשלת ישראל, ביוזמת שרת החינוך התרבות והספורט, לימור לבנת, ובתמיכת ראש הממשלה, אריאל שרון, ושר האוצר, בנימין נתניהו והחל לפעול בחודש תשרי תשס"ד, אוקטובר 2003.
על כוח המשימה הוטל לבצע בחינה מקיפה של מערכת החינוך במדינת ישראל ולהמליץ על תוכנית שינוי כוללת – מבנית, ארגונית ופדגוגית – וכן על התווית דרך ליישומה. במליאת כוח המשימה 18 חברים; אנשי חינוך מהאקדמיה ומהשדה, מומחים מתחום הכלכלה ומתחום המשפט, מנהלים מהתחום העסקי ואישי ציבור. כמו כן הקים כוח המשימה שמונה ועדות מקצועיות, הכוללות כ-60 אנשי מקצוע נוספים, שכל אחת עוסקת בנושא מרכזי אחר. חברי כוח המשימה, המייצגים מגוון רב של זרמים בחברה הישראלית, עבדו ללא תמורה.
לאחר תהליך עבודה שכלל לימוד אינטנסיבי של מערכת החינוך בארץ ומערכות חינוך בעולם, וגיבוש תפיסה כוללת לתוכנית השינוי, הגישו הוועדות למליאת כוח המשימה את המלצותיהן. המליאה דנה בהמלצות הוועדות, קיבלה את מרביתן ושזרה אותן בהמלצותיה.
במהלך העבודה ננסה לעמוד על עיקרי המלצותיה של ועדת דברת, לאחר שנציג מין סקירה כוללנית על המתרחש בפועל במערכת החינוך בעולם ובישראל במיוחד, ובעיקר במגזר הערבי.
ונציג את מידת הצלחתה של הוועדה, ואיזה חסרונות היו לה, ועד כמה הייתה מתאימה או לא לבתי הספר הערביים בישראל.
סיכום     בעבודה זו התייחסתי לנושא ועדת דברת והמלצותיה. במהלך העבודה עשינו מין סקירה ספרותית שבעצם התחלנו עם הצגת מקורה של ועדה זו, מתי התקיימה או נוסדה, למען מה ובאיזה כיוון היא עומדת לפעול אם הדו"ח ייושם.     בהמשך התייחסנו לחינוך בצורה כללית, בהווה ובעתיד, בעולם בכלל ובישראל בפרט. ואז התמקדנו במבנה ומטרות החינוך הערבי בישראל, ציינו מטרות ואיזה בעיות קיימות במגזר זה ובגלל מה הן קיימות.
פרק לאחר מכן הוקדש להצגת עיקרי המלצות ועדת דברת ואיזה הצעות או פתרונות קיימים לבעיות הנמצאות במערכת החינוך היום בישראל.
לאחר מכן היה מין דיון בהמלצות ועדת דברת במה התבטאה הצלחת הדו"ח ואיזה חסרונות היו לדו"ח ועד כמה היו ההמלצות בלתי מתאימות לבתי ספר ערביים.
ובזה בעצם ניסיתי לסקור את כל הזוויות הקשורות לדו"ח אם זה מזווית מקומית או עולמית ואם זה מזווית ראיה שלילית או חיובית. לאחר שניתחנו את מערכת החינוך שגדלתי, גדלת ורובנו גדל  בתוכה זמן ניכר מהחיים שלנו.
וכולי תקווה שאכן הסקתי את מטרותיי בסקירת דו"ח דברת שעשה הרבה תסבוכים בכל הנוגע למערכת החינוך, התלמידים, ההורים והמורים ועוד ועוד; וגם כן כולי תקווה שאכן הצלחתי לעמוד בכל זה.