תרגום מאמרים בהפרעות שינה אצל ילדים באופן מתומצת

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 3635

תקציר העבודה

מאמר 1
מאמר:
1). המחקר של WER מצא שמתבגרים אמורים לישון יותר מ 8 שעות (לפי מחזור אור/חושך) אך ישנים בפועל רק 7 שעות ולכן אצל 86% נמצא חסך כרוני בשינה.
2) כיצד יכולים מחקרי חסך שינה ללמד אותנו על תפקידה של השינה? מניעת שינה הוא כלי פסיכולוגי שמשמש לאיתור תהליכים והבנת השינה וכך נמצא שחוסר שינה אחראי על בעיות בריאות רבות. מחקרי אנליזה מצאו ש: א.לחסך שינה יש השפעה משמעותית על התפקוד הפסיכו מוטורי, ב. נמצאה השפעה חזקה ביותר על מצב רוח, פחות מזה על תפקוד קוגניטיבי ופחות מזה על פעילות מוטורית. ג. מניעת שינה חלקית השפיעה יותר מאשר תקופות ארוכות וקצרות של מניעת שינה טוטאלית וזאת בעיקר על מצב רוח ומטלות קוגניטיביות.
3) בעיות מתודולוגיות: 1.הבעיה העיקרית היא חוסר היכולת לערוך ניסוי שבו המטרה אינה גלויה לנבדקים ובכך להיחשף לבעיה של מוטיבציה גם של הנסיין וגם של הנבדק (במיוחד לקראת סוף הניסוי).
2. מחקרים על בע"ח הם בעייתיים, כיוון שבנוסף למניעת שינה מתווסף גורם הלחץ שלא ניתן לנקותו.
3. המחקרים של חסך שינה רחוקים מלדמות שיגרה של נבדקים.
* משתנים מתערבים (מאפייני המשימות הנבדקות או מאפייני הנבדקים, העלולים להשפיע על תוצאות חסך שינה) הנובעים מהצורך להשאיר את הנבדק ער, כגון אור או פעילות גופנית.
4) 3 סוגים של מחקרי חסך שינה הם:
1. מניעת שינה טוטאלית – משפיעה על היבטים רבים אצל הנבדק:
* השפעות התנהגותיות:
מחזוריות היממה השפעות סביבתיות (פעיות גופנית, אור, רעש, טמפרטורה, תנוחה, חומרים, עניין, מוטיבציה) מאפייני הנבדק (גיל, אישיות) מאפייני מבחן (אורך, מתן תוצאות מידי, קצב, מקצועיות, קושי, זיכרון לטווח קצר, סוג בחינה).
* השפעות פיזיולוגיות:
שינויים נוירולוגים שינוים אוטונומיים שינויים ביוכימיים השפעה על מערכת חיסונית מחקרים של מניעת שינה טוטאלית מבוצעים בעיקר על בע"ח (על בני אדם קשה לביצוע), לחולדות מניעת שינה גרמה לירידה במשקל, אובדן פרווה וכולן מתו בסוף הניסוי.
2…
העבודה כוללת סיכומי מאמרים ללא אזכור שם המאמרים או שמות הכותבים