פסיכולוגיה התפתחותית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2008
מספר מילים 864

תקציר העבודה

כל העבודות בציונים של 90 ומעלה!!!                     מטלת מנחה – 11
שאלה 1:
מקרה א': תינוק שנולד ישן 15
שעות ביממה ובמהלך החודשים הראשונים שעות השינה מצטמצמות.
מקרה זה לדעתי עונה להגדרות של מרכיבי ההתפתחות מכיוון שהוא נושא איתו את 3 המרכיבים שעונים על כך-שינוי איכותי וכמותי, שינוי סדיר ושינוי מצטבר ובעל כיוון.
שינוי כמותי-זהו שינוי שחל על היכולת הקיימת באותו הזמן. במקרה שלנו השינוי מתבצע על שעות השינה והערנות של התינוק-בהתחלה הוא ישן שעות רבות ושעות הערנות שלו פחותות, אך עם הזמן המצב משתנה ומתחלף-שעות השינה הולכות ופוחתות ושעות הערנות הולכות וגדלות.
יש במקרה זה גם שינוי איכותי, שינוי שמתבצע על ידי ארגון וסדר מחדש של החיים,  מכיוון שבמהלך גדילתו התינוק ישן פחות וער יותר ועל ידי כך מבצע שינוי איכותי בסדר חייו ובפעילותו.
השינוי הבא שמתבצע הוא סדיר, שאילו הם שינויים שקורים בסדר הגיוני, כאשר במקרה שלנו התינוק ישן ברוב שעות היום וקם רק כאשר מטרידים אותו דברים כמו רעב וכו'.
לבסוף השינוי האחרון הוא מצטבר ובעל כיוון, שינויים שכוללים בתוכם את השינויים הקודמים שנעשו בהתפתחות ועל ידי כך מתקדמים הלאה לעבר כיוון מסוים שבדרך כלל מורכב יותר מהמצב הקודם. במקרה שלנו ההצטברות היא שעות הערנות שהתינוק צובר איתו ע"י שעות שינה פחותות יותר, הכיוון הוא לעבר שעות ערנות רבות יותר ופעילות אקטיבית רבה יותר ולכן השינוי הוא לעבר כיוון מתקדם.
מקרה ב': מבוגר מבלה עם חבריו אחוז גבוה יותר מזמנו בהשוואה לילד בן 10.
במקרה זה השינוי הוא כמותי מכיוון שהאחוז הבילוי עם חברים הוא גבוה יותר , זאת אומרת שעות הבילוי ..
ללא ביבליוגרפיה