שיפור עסקי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 13459
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

תקציר מנהלים העבודה דנה בשיפור עסקי בחברת קירוסקאי. מתוך היכרות של אחת מחברותה הקבוצה אודות הארגון ולאחר בחינת שטחי הפעולה הדורשים שיפור, הוחלט לבצע תהליך  BPR בארגון, לתהליך מתן שירות ללקוחות החברה. הפרויקט אשר בחרנו לבצע בארגון, הינו החדרת מערכת מידע חדשה, אינטרנטית אשר תסנכרן באופן מהיר ויעיל בין המחלקות, על מנת להשיג מתן שירות ללקוח בזמן הקצר ביותר הניתן. הנושאים העיקריים שנבחנו בעבודה הינם:
1.         תכנון פרויקט BPR
2 .         Benchmarking בחלקה הראשון והשני של העבודה הוצג הארגון "קירוסקאי" ושטחי פעולה טעוני שיפור ותכנון תהליכי עבודה, שכן כיום קירוסקאי מוצבת כספקית הציוד למבטח המוסדי, הגדולה בישראל הפועלת מזה 30 שנה למען הצלחת לקוחותיה.
בחלקה השלישי של העבודה בחרנו ב"גסטרוליין בע"מ" כחברה לעשות מולה  Benchmarking מאחר וגם היא נמנית כאחת מבין החברות המובילות בשוק, באיכות מתן השירות ללקוחותיה ואנו מבינים כי לאיכות מתן השירות יש חשיבות רבה להצלחת האירגון. בפרק זה חשבנו, תיכננו, שילבנו וביצענו מגוון פעילויות עד לשלב היישום של ה Benchmarking בקירוסקאי. בחלקה הרביעי של העבודה ביצענו ניתוח מעמיק לצורך שיפור תהליכי העבודה בארגון ובצורה פרטנית לתהליך השירות.
בחלקה החמישי של העבודה, ביצענו יישום פרויקט קייזן הנמשך כתשעה ימים. נבחר צוות הקיזן ונבנתה תוכנית עבודה מסודרת, כולל קבלת מנדט מההנהלה לביצוע הקיזן. תוארו שלבי פרויקט הקיזן תוך יישום כלי מתאים לכל שלב (תרשים סיבה תוצאה- אישיקאווה, תרשים פיזור ותרשים היסטוגרמה). כמו כן, הוצגה מחויבות ההנהלה ויישום רוח הקייזן.  בנוסף, העבודה בחנה את תיכנון פרויקט ה- BPR על כל היבטיו ושלביו, החל ממסמך "צריך לעשות מעשה", דרך מסמך "הכרזה על חזון" ועד לפרוט שלבי תהליך ה-BPR ואיך יראה הארגון לאחר יישומו.
מן העבודה עולה כי פרויקט מסוג זה כרוך במשאבים ותקציבים רבים אך למרות זאת, ניתן ליישם אותו בפועל והצלחתו תביא לשיפור דרסטי (לטובה) בתהליכים הכרוכים במתן שירות ללקוחות החברה. בנוסף לכך, אנו יודעים כי יישום הפרויקט ייתן לחברת קירוסקאי יתרון תחרותי עצום על פני מתחריה.
תוכן עניינים:
תקציר מנהלים. 2
1 .הצגת הארגון: 4
2 . תכנון תהליך עבודה: 7
3 . תהליך Benchmarking. 12
א.           בחירת ארגון ייחוס:. 14
ב.           שלבי היישום של תהליך ה- Benchmarking:. 15
4 . שיפור תהליכי עבודה: 24
5. יישום קייזן: 28
6 . יישום BPR: 44