עבודת מחקר בקשר בין אי ביטחון תעסוקתי, מחוייבות ארגונית וכוונות עזיבה.

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 7593
מספר מקורות 36

תקציר העבודה

תוכן העניינים
1.         שם המחקר. 3
1 .1           שם המחקר בעברית. 3
1 .2           שם המחקר באנגלית. 3
2 .         מבוא. 3
2 .1           הצגת הבעיה. 4
2 .1.1                תיאור הבעיה בארגון 4
2 .2           שאלת המחקר. 4
2 .3           מטרות המחקר וחשיבותן 4
2 .3.1                המטרות האקדמיות – שאלות המחקר. 4
2 .3.2                חשיבות המחקר – מטרות ישומיות. 5
3 .         סקירת ספרות. 5
3 .4           רציונאל המחקר. 14
3 .5           מודל המחקר. 16
3 .6           משתני המחקר. 16
3 .7           השערות המחקר. 17
4 .         שיטת המחקר. 18
4 .1           מערך המחקר. 18
4 .2           המדגם. 18
4 .2.1                הגדרת אוכלוסיית המחקר. 18
4 .2.2                המדגם. 18
4 .2.3                תיאור שיטת הדגימה. 18
4 .2.4                שיקולים בבחירת המדגם. 18
4 .3           כלים. 18
4 .4           ההליך. 20
4 .5           שיטת הניתוח. 20 5.         מגבלות המחקר. 21
6 .         נגישות הסטודנט לנושא ולמידע. 21
7.         לוח זמנים. 21
8 .         ביבליוגרפיה. 21
9.         נספחים. 24
שם המחקר                                                שם המחקר בעברית הקשר בין אי ביטחון תעסוקתי, מחוייבות ארגונית וכוונות עזיבה.
                                               שם המחקר באנגלית The connection between employment insecurity, organizational commitment and leaving intentions. 
2 .                           מבוא
הארגון הינו אחד משלושת הבנקים הגדולים במערכת הבנקאות בישראל. מונה כ-5,000 עובדים. הבנק נוסד בשנת 1935 כארגון פרטי. בשנות השמונים עם פרוץ משבר הבנקים והתערבות הממשלה עבר הבנק לבעלותה.
קבוצת הבנק עוסקת בכל תחומי הפעילות הבנקאית והפיננסית באמצעות הבנק ובאמצעות חברות הבת שבבעלותה. בשנת 2001, לראשונה זה שנים רבות החל הבנק לצבור הפסדים, דבר שלא אופיין לשאר המערכת הבנקאות בארץ. לשם התמודדות עם המצב הבין הבנק שכדי להגיע לשורה  התחתונה "רווחיות" יש לעבוד במספר ערוצים שבניהם עמידה ביעדים של סניפי/עובדי הבנק.
יש לציין, כי התחרות בענף הבנקאות בישראל הולכת וגוברת ורווחיות הבנק הינה גורם משפיע ומכריע על המשך פעילותו העתידית. הפסדי הבנק בתקופה הנוכחית, משפיעים על מיצובו של הבנק בענף הבנקאות, כמו גם, על כלל לקוחותיו הן בתחום העסקי והן בתחום הפרטי.
שיטת הניהול בבנק היא MBO, כלומר – ניהול על פי יעדים, כאשר יעדי הסניפים נגזרים מהיעדים האסטרטגיים של הבנק.
בכל תחילת שנה, נקבעים יעדים לסניף ובסניף מחולקים היעדים לכל עובד בתאום עם מנהל הסניף.  מידי תקופה נבדקים הביצועים מול היעדים.
 הבנק מחולק ל-5 מרחבים וכן לסניפים ראשיים, במחקר זה אתמקד בסניף הראשי בתל-אביב שבו 180 עובדים.