ניתוח אזהרת עסק חי לחברה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 1487
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

בחרתי להביא כתבה העוסקת בחברת אפליקיור אשר פורסמה לה אזהרת עסק חי. ניתן לראות מהכתבה כי אפליקור מהווה דוגמה לחברה, אף אם היא סטארט-אפ בהגדרתה, המנהלת את תזרים המזומנים שלה בצורה כושלת ונושאת "אזהרת עסק חי" ברורה מאוד כבר בשלב צעיר זה של ייסודה. אפליקיור הוקמה בשנת 2004 על ידי משה בסול ודוד עלוש, ומנוהלת על ידי יעקב שרבן. החברה עוסקת בפיתוח ושיווק מוצרי תוכנה לאבטחה הפועלים בסביבת רשת. מוצר הדגל של החברה נקרא דוטדיפנדר. הכנסות אפליקיור ממכירות הגיעו ברבעון הראשון של השנה ל-324
אלף שקל, לעומת 17 אלף שקל בלבד ברבעון המקביל. בכל שנת 2007 עמדו הכנסות החברה ממכירות על סך של 568 אלף שקל. החברה מסבירה את הגידול המכירות בזכות גיוס אנשי מכירות בארה"ב, בה חל עיקר הגידול. הוצאות המכירה של החברה צמחו פי שלושה ברבעון לעומת הרבעון המקביל והסתכמו בכ-1.2 מיליון שקל, כאשר עיקר ההוצאה נרשמה עקב השקעה בפרסום וכוח אדם מקצועי. הוצאות המחקר והפיתוח של החברה עלו ב-41% ברבעון ל-1.1 מיליון שקל עקב עלייה בהוצאות שכר. אפליקיור רשמה הפסד תפעולי של 2.6 מיליון שקל לעומת כ-1.4 מיליון שקל ברבעון המקביל, כאשר החברה תולה את עיקר הגידול בעלייה בהוצאות המחקר והפיתוח והוצאות המכירה.   הוצאות המימון של החברה ברבעון גדלו ל-152 אלף שקל לעומת 87 אלף בכל 2007. הוצאות המימון של החברה גדלו בעיקר עקב ירידת ערך של השקעה בתעודת סל דולרית.
מתוך הכתבה מבינים כי אפליקיור מרכזת עניין בקרב קרנות ההשקעות באחרונה, כשבסוף אפריל הודיעה קרן ההשקעות הבינלאומית טראפלגר קפיטל כי תשקיע 5 מיליון דולר על פני שלוש שנים. קרן ההשקעות הבינלאומית, טראפלגר קפיטל, מנהלת כ-150 מיליון דולר ומשקיעה בכ-70 חברות בשנה ברחבי העולם. ההשקעה באפליקיור הינה השקעתה הראשונה בחברת טכנולוגיה בישראל. יו"ר אפליקיור, משה בסול, אמר כי "אמנם גייסנו כספים מקרנות גדולות כמו טרפלגר, אך כל עוד הכסף לא נכנס לחברה, כמובן שלא ניתן היה לרשום אותו בדו"חות.
לטעמי, צריך לראות את הגידול של החברה בהכנסות ובמכירות ולא להתרכז בשורת ההפסד.
הגדלנו את המכירות והכפלנו את היקף העסקות שלנו ברבעון, כאשר עיקר הפעילות שלנו מרוכזת בארה"ב, בנוסף לפעילות בקוריאה. מבחינת הגידול בהוצאות, הרי שבשנה הראשונה לפעילות היו לנו הוצאות יותר גדולות משאנו צופים להמשך. בשנה הראשונה יש השקעות גדולות בהקמת תשתיות ויצירת פעילות למכירות. חלק מהדברים שהשקענו בהם צלחו וחלקם לא צלחו. אלה לא הוצאות מייצגות להמשך הפעילות שלנו". הוסיף בסול.
העבודה מנתחת את משמעות "אזהרת עסק חי" והשלכותיו במקרה המתואר לעיל. כ"כ, מצורפת הכתבה מהאתר.