סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות הגדול והאיכותי ברשת
  • פרסם עבודה
  • התחבר

השפעת ההומור על פעילות גומלין בכיתה

₪400.00 – 
לרכישה והורדה מיידית
קנה עכשיו התווסף לסל הקניות
סוג העבודה _טרם_נקבע_
מקצוע חינוך
מילות מפתח בית-ספר, הומור, חינוך, כיתה, פעילות גומלין בכיתה
שנת הגשה 2009
מספר מילים 10093
מספר מקורות 54
מוסד לימוד האוניברסיטה הפתוחה
שם מוסד לימוד האוניברסיטה הפתוחה
פקולטה פעילות גומלין בכיתה
קורס פעילות גומלין בכיתה

תקציר העבודה

הומור וצחוק סובבים אותנו כל העת, גם מבלי שנקדיש להם תשומת לב מיוחדת. אנו צוחקים בעקבות אינטראקציות עם אנשים אחרים, צפייה בקומדיות, קריאת ספרים ועוד. בנסיבות רגילות, לא עובר יום בלי שנצחק לפחות פעם אחת, ובדרך-כלל – פעמים רבות. אנשים אוהבים הומור ונהנים לשהות בחברת אנשים בעלי חוש הומור. התאווה לצחוק היא כה גדולה, שאנשים מוכנים להוציא כסף כדי לצפות במופעי סטנד אפ או בסרטים מצחיקים. עבודה חינוכית, מחייבת את המורה לגלות רגישות, אמפתיה, יחס אישי ובעיקר רצינות.
ההומור שביטויו ההתנהגותי הוא הצחוק, מהווה מרכיב חשוב בהתנהגותנו היום יומית.
פעמים רבות עושה את חיינו נעימים יותר ואפורים פחות. חלקנו יודע היטב, שעל מצבים קשים הצלחנו להקל ולו מעט באמצעות ההומור והצחוק. אם יכול ההומור לסייע לנו להתגבר על קשיים, מדוע שלא יסייע לאחרים?  אולי בגלל שאנשים “רציניים” כמו אנשי חינוך, תופסים הומור כדבר לא רציני. למרות הפרדוקסליות שבדבר, שימוש בהומור בהליך הלמידה, אינו עומד בסתירה עם הרצינות, שהינה מחויבת המציאות בתהליך חינוכי. יתרה מזאת,  שימוש הולם בהומור, יכול להגביר את יעילות הלמידה, ליצור אוירה נינוחה, להסיר מחיצות, לטפח חשיבה יצירתית, להפיג תוקפנות ולבסס את מעמדו של המורה כמנהיג מקובל על כיתתו עוד. עבודה זו מנסה להציג ולדון באפשרויות שילוב ההומור בהוראה.
בעבודה זו תובאנה עובדות על שימוש בהומור, היתרונות והחסרונות שמציינים חוקרים או אנשי חינוך לגבי השימוש בהומור בכתה. מצד אחד מובאות עובדות על התועלת הרבה שיש בשימוש בהומור במסגרות חינוכיות כאמצעי עזר ללמידה ולפעולת גומלין בכתה. מאידך, יש כאלה הטוענים כי אין כל הוכחה שרוב השימושים בהומור אכן משפרים הוראה ולימוד ואף טוענים לפגיעה בהוראה.לסיכום אנסה לענות על השאלה האם שילוב ההומור בהוראה יצליח להשפיע על הישגים לימודיים (אקדמיים)?
לפי מצב המחקר כיום נראה שישנם יתרונות רבים לשילוב הומור בהוראה. לפיכך עלינו לשאול מהם הגורמים באווירה הבית ספרית המשפיעים על הנטייה הזאת, ואיזה תפקידים נוספים משחק ההומור בסביבה הבית ספרית. יש צורך בהעמקת המחקר בהיבטים כגון שימוש בהומור בין עמיתים, והשפעת השימוש בהומור על יחסי מנהל/מורים. מחקרים רבים נעשו על ההשפעות של השימוש בהומור במצבי הוראה שונים, עם אוכלוסיות שונות. כמעט כל המחקרים מתבוננים על ההשפעות על התלמיד. בעבודה זו לא עלה בדעתי לבדוק את השפעת אופיו של המנהל על שימוש בהומור בביה”ס ודברים רבים נשארו לבדיקה, מתוך הצורך לבחון את תפקידו של ההומור בסביבה הבית ספרית תוך שימת דגש על מקומו ביחסי העבודה בין המנהל לצוות המורים והאווירה השוררת בין חברי הצוות עצמם. בתוך כך ייבחנו מספר שאלות. אופיו של המנהל: האם מנהל בעל חוש הומור נוטה לגייס מורים בעלי סגנון דומה? האם הוא מעודד אווירה ידידותית יותר בבית הספר? האם שימוש בהומור תוקפני מצד המנהל יכול לפגוע בעבודת הצוות? כדי להרחיב בנושא ניתן להסתכל על ספרות בנושא הומור במקום העבודה. השפעת המנהל/ת על אווירת בית הספר. וכו’. ההיבט הארגוני: האם קיימים השתלמויות והכשרות על שימוש בהומור בבית הספר? האם יעילותן נבדקה בשטח? האם מורים ומנהלים מיישמים את מה שלמדו בפועל? התרבות הסובבת: האם התרבות הישראלית מעודדת אנשים שמשתמשים בהומור? מהם סגנונות ההומור הנפוצים בקרב מנהלים ומורים ישראלים? לפי מה שנראה מן הספרות בחקר הומור לא נעשה עדיין ניסיון למדוד או לתעד את הדרכים שבהם מורים משתמשים בהומור בכיתה או בבית הספר בפועל, כחלק מן השגרה היום יומית וללא יד מכוונת. בראיונות שדורשות מן המורה להעיד על עצמו ובשאלונים המבקשים מורים ומתלמידים להעיד על אחרים, ישנה דרגה רבה של הטייה, הנובעת מן האילוץ לדרג או לקטלג על פי דרישות המחקר. רק במחקר אחד (1989 Goor), נערכו ראיונות עם מנהל ושני מורים בבית ספר יסודי כדי ליצור הגדרה משותפת של הומור, ולאחר מכן נערכה תצפית בכיתה ורישום סוגי הומור שנעשה בהם שימוש. משום כך עולה כי כדאי לבצע מחקר נוסף בשיטות של מחקר איכותני המתאימים יותר להבנת הדינמיקה של חיי בית הספר. תוכן עניינים:
מבוא –
3
פרק
1 : פעילות גומלין מהי .
4-5
           1.1 אקלים כיתה …
5-6
פרק 2: הומור בלמידה            2.1 מי בכלל יודע מה זה הומור? –.
7-9
           2.2 הומור בכיתה – כמה טוב שהוא קיים! –… 9-13
           2.3 הומור בכיתה – בשביל מה בכלל? 13-14
           2.4  ההומור מניין ואיפה?-.…….……………….……-……… .. 14-17
פרק 3 :  השפעת ההומור על תיפקוד המורה               3.1  מעלותיו של המורה ההומוריסט …
18-19
              3.2  מורה והומור..לא תמיד הולך יחד “החסרונות” –.. 20-21
             
3 .3  פחד המרצים משילוב הומור בהרצאה אקדמית –. 21-22
פרק 4 :  השפעת ההומור על הישגי התלמיד             4.1  יתרונות שילוב הומור בשיעור עבור התלמידים –.
23-24
            4.2  חסרונות שילוב הומור בשיעור עבור התלמידים — 24-
5 פרק 5 : סיכום ומסקנות –
26
ביבליוגרפיה ..
27-31

₪400.00 – קנה עכשיו קנה עכשיו התווסף לסל הקניות

עבודות בתחומים דומים

  • פעילות גומלין בכיתה ממן 13 ציון 100
  • רפרט בפעילות גומלין ציון 100
  • ממן 12 פעילות גומלין בכיתה 10328 ציון מאה!!
  • ממן 11 - פעילות גומלין בכיתה - ציון 98
  • סוגיות חינוך מיוחד

מקצועות

  • אמנות (397)
  • אנגלית (264)
  • אנתרופולוגיה (285)
  • ביולוגיה (524)
  • גאוגרפיה (156)
  • היסטוריה (1,417)
  • הנדסה ותעשייה (169)
  • חינוך (1,913)
  • חשבונאות (492)
  • יהדות (356)
  • כלכלה (1,007)
  • מדעי המדינה ויחבל (2,494)
  • מדעים (346)
  • מנהל עסקים (5,816)
  • משפטים (1,998)
  • מתמטיקה ומדעי המחשב (164)
  • סוציולוגיה (1,098)
  • ספרות, שפה ולשון (545)
  • ספרנות ומידענות (35)
  • סקירות ספרות (251)
  • עבודה סוציאלית (306)
  • פילוסופיה (305)
  • פסיכולוגיה (1,997)
  • קולנוע ותאטרון (485)
  • קרימינולוגיה (783)
  • תחומים אחרים (567)
  • תיירות (142)
  • תקשורת (1,932)

סוגי העבודות ב-סמרטר

  • הצעת מחקר
  • מבחן
  • ממ"ן
  • סיכום
  • סיכום למבחן
  • סקירת ספרות
  • עבודה אקדמית
  • עבודת גמר
  • עבודת סמינריון

מאמרים נוספים

  • מחקר איכותני
  • שיטות מחקר
  • מערכת החינוך ביחס לעבודות סמינריוניות ב-2020
  • לקויות למידה
  • עבודה סמינריונית לדוגמא

מוסדות הלימוד

אוניברסיטת אריאל בשומרון אוניברסיטת בן-גוריון אוניברסיטת בר-אילן אוניברסיטת חיפה אוניברסיטת רייכמן אוניברסיטת תל-אביב אורט בראודה בצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב האוניברסיטה העברית, ירושלים האוניברסיטה הפתוחה הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל המככלה האקדמית נתניה המכללה האקדמית אשקלון המכללה האקדמית הדסה ירושלים המכללה האקדמית עמק יזרעאל המכללה האקדמית תל-חי המכללה למינהל המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן מכללת אורנים מכללת אחוה מכללת ספיר שלוחת דרבי בישראל
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
  • מאמרים
  • צור קשר
  • החשבון שלי
  • אודות אתר סמרטר
  • הצהרת נגישות
  • סרטוני הדרכה
  • מפת האתר
סמרטר הינו מאגר עבודות אקדמיות האיכותי בישראל. באתר ניתן למצוא מגוון עבודות מוכנות, עבודות גמר, עבודות אקדמיות בתשלום, עבודות הגשה מוכנות, עבודות סמינריוניות ועוד.