פרו"ס בקורס המתקדם-תקשורת כתרבות עם כול המקורות סרוקים,עיבודה ערוכה היטב שקיבלתי עליה 88

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 2859
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

ממ"ן 13-תקשורת כתרבות-פרו"ס-בקצרה-תקציר של כמה מילים           1/2009            שאלה 1
א.שלושה מאמרים העוסקים בדרך שבה משקפים תוכני התקשורת תפיסות עולם שליטות: ווינשיפ : -(1996)handeling Sexהיא ניתחה פרסומות באמצעות ניתוח סמיוטי מבני, המתמקדות בידיים של נשים ושל גברים ובחרה לעשות כך מתוך תובנה שידיים הן איבר גוף ניטרלי והצגתן אינה אמורה לבטא הבדלי מגדר. אולם, מסתבר שישנם מספר מסרים אידיאולוגיים בפרסומות מסוג זה שבאים לידי ביטוי ע"י דימויים שונים.ראשית,בפרסומות מוצאים שהיד של האישה אינה יכולה להיות תחליף ליד של גבר ולהי בדומה לדעתה של ווינשיפ, קון:צפייה חסרת גבולות-טקסטים פורנוגרפים (1995) רואה את הייצוגים הפורנוגרפיים כ בניגוד לעמדתן של ווינשיפ ולקון, מאיירס:לקראת ארוטיקה פמיניסטית (1995) טוענת שאין די בניתוח הטקסט הפורנוגרפי כדי להבין את משמעותו אלא יש לעבור על מהלך מחקר ב.טענתה של מאיירס לא עולה בקנה אחד עם טענתה של פירסט:נשים כחפצים: דימויים של גברים ונשים בפרסומת הישראלית (2001),המצטרפת לדעתן של ווינשיפ ושל קון ובהחלט חושבת כי התכנים בתקשורת מציגים השקפה אידיאולוגית גברית שלטת. הפרסומת,לטענתה,  היא אחד המוקדים של הביקורת הפמיניסטית, מאחר ש אם יודעין או לא ביודעין, על כוונותיהם של כוחות אלו.
ג.לאור סקירת הספרות שלעיל, שאלת המחקר היא:כיצד ובאיזו מידה פרסומות שבהן מוצגות נשים לקהל יעד- גברים כמו :במגזין לגברים "בלייזר",  משמרות את האידיאולוגיה הפטריכאלית?
אנו רואים כי עולם הפרסומות מושתת על אידיאולוגיה –..
ד.על מנת להציג מסקנה זו, בחרתי שלוש פרסומות של נשים המופיעות במגזין בלייזר – פברואר 2009.
פרסומת לניקוטינל מסטיק-"תתמכר לחיים  לא לסיגריות" פרסומת לוויסקי- " seriously playful"  . Jameson מודעה לנשים סקסיות – פצצה על חשבוננו – רוצה להופיע ב"הבת של השכן"?
+ שער המגזין בלייזר עם הדמות הנשית המככבת בו + פרסומת לשטיחי כרמל-"הצעה שלא תוכלו לסרב לה…"-(לקוח ממגזין לאישה 10/2008) מהות הבחירה שלי היא במכנה המשותף שיש לכל הפרסומות :האישה מוצגת באופן פרובוקטיבי, כאובייקט מיני שנועד לשרת/לפתות את הגבר. השימוש בפרסומות אלו מראה את האידיאולוגיה הפטריכאלית השלטת במגזין בלייזר .העורכים והכתבים קוראים לנשים להצטלם בעירום ונראה דווקא שיש היענות מצד נשים להופיע בעיתונים לגברים. מה שדווקא מסביר את טענתה של מאיירס, כי חשיפת הגוף בפרסומות פרובוקטיביות דווקא מטיבות עם הנשים. עצם העובדה שהן נענות לבקשות העורך והכתבים של העיתון, מראה כי יש להן צורך בלהתפשט מול המצלמה והן לא רואות את עצמן כנחותות, אלא מרגישות העצמה וכח .
ה.שיטת  המחקר שאשתמש על מנת לנתח את הפרסומות היא ניתוח סמיוטי איכותני שמציג פיסק (1987)-…
ו.ניתוח  הפרסומות: ז.המשותף לפרסומות אותן ניתחתי-מוטיב החוזר על עצמו בכול אחת מהן בסופו של, ח. רשימה ביבלוגראפית:
מצ"ב הפרסומות אותם בדקתי-בעמודים הבאים