סמינריון - "המטודה של אלפרד טומטיס בטרפיה בעזרת גירוי צלילי –מקורות עיוניים והערכה ביקורתית"
מוסד לימוד | מכללת לוינסקי לחינוך |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | אלפרד טומטיס, בטרפיה בעזרת גירוי צלילי, דיסלקציה, שיטת טומטיס |
שנת הגשה | 2008 |
מספר מילים | 9084 |
מספר מקורות | 43 |
תקציר העבודה
מטרת העבודה זו היא להסביר מה הן הנסיבות שהובילו את טומטיס לשיטה חדשה בטיפול בעזרת גירוי צלילי. לשם כך הכותב מציג סקירת ספרות בנושאים הבאים: מערכת העצבים שכוללת מבנה מוח, מבנה אוזן, העברה קולית באוזן. שימוש במוזיקת מוצרט כגירוי שמיעתי על ידי טומטיס גרם לבלבול בקהל רחב בין "אפקט מוצרט" ו"אפקט טומטיס". כדי להסביר את הבדלים מביא הכותב סקירת ספרות בנוגע ל"אפקט מוצרט" ותפיסה מרחבית מול תפיסה מוזיקלית. בהמשך העבודה מציג הכותב את שיטה עצמה. חלק חשוב בעבודה הוא ביסוס תיאורטי של שיטה. חלק זה מאפשר להבין מה הם עקרונות שהובילו את טומטיס לשיטה זו ואיך היא עובדת.
שיטת טומטיס מיועדת למגוון רחב של ליקוים. בחרתי להתמקד בדיסלקציה, מפני שטומטיס הגדיש לתופעה זו את רוב חייו והוציא ספר בו מציג את השקפתו המיוחדת על הדיסלקציה.
בסוף העבודה הכותב מציג את מבט אישי על "שיטת טומטיס" ומציין את יתרונותיה וחסרונותיה.
תוכן העניינים
פרוט עמוד
1 . מבוא 2
2 . אלפרד טומטיס (הכרות ראשונית). 3
3 . רקע תיאורטית 4
4 . העברת הקול באוזן התיכונה על פי גישה חדשה של טומטיס 8
5. תפיסה המרחבית מול התפיסה המוסיקלית (Rauscher ) 9
6 . אפקט מוצרט 10 7. טומטיס בעקבות אפקט מוצרט-ברמת ישום 12
8 . שיטת טומטיס 13
9. האוזן מובילה 15
1 0.דיסלקציה על פי טומטיס. 17
1 1.תוכנית העבודה לפי שיטת טומטיס 18
1 2.ביסוס תיאורטי לשיטת טומטיס 20
1 3.יתרונות החשובים במטודה של טומטיס 22
1 4.החסרונות שאני מוצא 23
1 5.סיכום ומסכנות 23
1 6.ביבליוגרפיה 26