מזרח ומערב בקולנוע הישראלי

סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
שנת הגשה 2009
מספר מילים 2256

תקציר העבודה

מזרח ומערב בקולנוע הישראלי – ממ"ן 13
1 . בסרט " לאן נעלם דניאל וקס " מוצגים אלמנטים רבים מתוך הקולנוע האישי אשר משייכים אותו לז'אנר הנ"ל: כבר מהסצנות הראשונות בסרט, אנו חשים בדיאלוג מינימאלי, וצילום מוחצן המפנה את המצלמה ישירות לפניו של השחקן, כאילו מבקש להוציא את רגשותיו כדמות בסרט לאו דווקא דרך הטקסטים המיועדים לה.מתקיים כאן סגנון צברי/גברי מאופק רגשית בדמותו של הרופא " מיכה לפקין " אשר תמיד ציפו לו עתיד מזהיר בתור מדען או איש רפואה בכיר, ואכן הוא מקיים את הבטחות נעוריו והופך למנהל מחלקה בבי"ח, אך דמותו לא מגלה כי היא בודדה, עצובה, יש לו משבר בחייו הפרטיים עם בת זוגתו ( אין להם גם ילדים מסיבה כלשהי ) והוא מביט בחוגגים בכנס המחזור מהצד, בתוך חדר חשוך, מנסה להסתיר את חוסר העניין שלו באירוע ואת געגועיו לעבר. יש כאן אזכור מינימאלי למצב בו שרויה מדינת ישראל, ההתפתחות הטכנולוגית שלה, אך עדיין הצבר היהודי מחפש תרבות, ערכים וזהות שתשייך אותו אל המדינה.אלמנטים אלו מציגים מצב של ניתוק ממציאות, התפוררות של מערכת יחסים, בין אדם לחבריו ( דניאל וקס –
העבודה כוללת ניתוח ללא אזכור מקורות וללא פילמוגרפיה