מערכות מידע

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 4270
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

תאור הארגון- רשת מלונות דן הנה רשת מלונות היוקרה הוותיקה והגדולה ביותר בישראל. ראשיתה של הרשת ביוני 1947, ביום בו שני האחים, יקותיאל ושמואל פדרמן ז"ל, רכשו את קטה דן, פנסיון קטן בן 21 חדרים על חוף ימה של תל אביב. כיום בבעלות ובניהול הרשת 13 מלונות מפוארים, מלון דירות יוקרתי, מרכז קניות, מרכז כנסים בינלאומי, בית-ספר למלונאות ועוד.
רשת מלונות דן בע"מ רשומה בבורסה לניירות ערך מאז שנת 1982, כאשר 87% ממניות החברה הן בבעלות משפחת פדרמן.
נתח שוק- בבעלות החברה ובהפעלתה 13 בתי מלון ברחבי הארץ,ובהם 3300 חדרים.
רוב מלונות החברה הם מדרגה ראשונה לפי דירוג משרד התיירות ומקצתם מדרגה שנייה.
החברה מנהלת 5 טרקליני אח"ם בנמל התעופה בן-גוריון,ומפעילה אותם באמצעות שותפות.
 כמו כן, בבעלותה של החברה שטחי מסחר ודירות ב"מגדל המלך דוד" אשר בת"א ,וכן שליש מהמרכז המסחרי ומחברת הניהול של מרכז פנורמה בחיפה.
החברה שותפה גם בשירותי ההסעדה לכוחות הביטחון.
מחזור עסקי- הכנסות החברה בשנת 2007
הסתכמו לסך של 790 מיליון ₪ לעומת סך של 707 מיליון ₪ בשנת 2006.
גידול של כ-12%  הון עצמי-680 מיליון ₪.
מלונות הרשת- ירושלים- מלון המלך דוד (237 חדרים), מלון דן פנורמה (292 חדרים), מלון דן בוטיק החדש (129
חדרים).
תל אביב-מלון דן תל אביב (280חדרים) ,דן פנורמה (483 חדרים) הרצליה-מלון דן אכדיה (209 חדרים) קיסריה-דן קיסריה (114 חדרים) חיפה-מלון דן כרמל (224 חדרים), דן פנורמה (266 חדרים), גני דן (31 חדרים).
אילת-מלון דן אילת (374 חדרים), דן פנורמה (277 חדרים).
אשקלון-גני דן (248 חדרים).
שיווק ומכירות-משרד בניו יורק המייצג את מלונות דן ומטפל בשיווק ומכירות בצפון אמריקה וקנדה. כמו כן, רשת מלונות דן מנהלת קשרים עם סוכנויות נסיעות ומפעילי תיירות גדולים בישראל ובחו"ל.
מלונות רשת דן מיוצגים בעולם ע"י רשת יוטל.
מלונות המלך דוד ודן תל אביב משתייכים לרשת היוקרה העולמית Leading.
פעילות השיווק מתוכננת, מבוצעת ומתואמת ע"י המשרד הראשי של הרשת בת"א. בנוסף, פעילויות המכירה נעשות בהכוונה של המשרד הראשי ובאחריות ביצועית של כל מלון.
חברת הפרסום של רשת מלונות דן היא באומן-בר-ריבנאי. חברת יח"צ הוא משרד רהב תקשורת בע"מ וליח"צ חו"ל מטופל ע"י הגב' סו ניומן, יח"צ בצפון אמריקה נעשה באמצעות Weill and Assoc.
כוח אדם-רשת דן מעסיקה כ-2800 עובדים.                      טרקליני החברה-נמל התעופה בן גוריון- טרקליני דן מתופעלים על ידי רשת מלונות דן וחברת QAS הממוקמים בטרמינל 3 החדש בנתב"ג, הטרקלין פתוח במשך 364 ימים בשנה במשך 24 שעות ומכילים 320 מקומות ישיבה.
שיטת התפעול- על פי שיטת הניהול של הרשת, מלונות החברה מנוהלים כיחידות ייצור נפרדות ומוערכים על בסיס תוצאותיהם המקצועיות והמסחריות.
הנהלת הרשת, הנמצאת ברחוב הירקון
1 11 בתל- אביב, מקיימת באמצעות אגפיה המקצועיים מערך בקרה יעיל, במטרה להבטיח שמירה על הסטנדרטים ומימוש היעדים שלה. ההנהלה מכתיבה למלונות את הסטנדרטים הנדרשים, באמצעות נהלים ברורים בכל התחומים המקצועיים של הרשת, כדי להבטיח רמת שירות גבוהה ואחידה ואיכות מעולה של כוח אדם והנהלה. הסטנדרט האחיד נשמר גם בעזרת הנחיות מקצועיות ופעילויות הכשרה, המתקיימות במסגרת המכללה למנהיגות ולשירות איכותיים של מלונות דן. המכללה מרכזת את כל תוכניות ההכשרה של הרשת תחת קורת גג אחת, ומקנה לכל עובד ולכל מנהל ידע וכישורים כדי לממש את מרב הפוטנציאל המקצועי, המנהיגותי והאישי שלו.