מערכת החינוך בהיבט רב תרבותי
מוסד לימוד | האוניברסיטה העברית, ירושלים |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | חינוך, רב תרבותיות |
שנת הגשה | 2009 |
תקציר העבודה
רב תרבותיות היא מושג המציין דיאלוג של כבוד הדדי וסובלנות בין תרבויות שונות, מתוך יחס של כבוד לשוני התרבותי ולאחר.
בעידן הפוסט מודרני, מתפשטת בעולם המערבי האידיאולוגיה הרב- תרבותית, המייחסת לזכויות האדם, לשוני התרבותי ולשחרור עמים וקבוצות מדוכאות. מאז קום המדינה היתה החברה הישראלית חברה מגוונת ומרובת שסעים, המורכבת מקבוצות אתניות, דתיות ולאומיות שונות, שמתנהל ביניהן מאבק סביב חלוקת המשאבים. אולם במשך השנים שחלפו, חל שינוי ביחסה של החברה הישראלית כלפי השוני הקיים בין התרבויות.
למרות כל השינויים שחלו וכל האפשריות שמזדמנות עדיין קיים פער בין קיום רב תרבותי ומדינת ישראל. כך שבמדינת ישראל יש תרבות דומיננטית יחידה שדומינה והונדסה כתרבות אתנו-לאומית ציונית ולא כתרבות אזרחית המאפשרת הכלה שווה ומלאה בחברה של כל אזרחי המדינה ותושביה. כלומר, החברה הישראילית קושרת דיונים רבים בזהות וברב תרבותיות להשקפת ציוניות. השאלה שנשאלת, איך זה מתבטא במערכת החינוך במדינת ישראל?
זה מה שהולכת לדון בו העבודה הזאת, והיא תתבסס לענות על השאלה הבאה: איך מערכת החינוך הישראילית מייסמת רב תרבותיות שיירית או עבה?
תוכן עניינים
*מבוא.
*הגדרת רב תרבותיות.
*ביטוי מציאותי למערכת החינוך בהקשר רב תרבותי.
*מדיניות.
*שפה.
*סיכום.
*רשימת מקורות.