ניהול ותפעול שירותים: גן החיות בלונדון, ציון A-

תקציר העבודה

תקציר מנהלים בעבודה זו יישמתי את מונח ה-Servicescape לגבי שיפור השירות והגדלת מספר המבקרים בגן החיות הממוקם ב-Regens Park שבמרכז העיר לונדון, בירת אנגליה.
העבודה נפתחת בהצעת שיפורים ספציפיים למערכת ניהול התפעול של פעילויות השירות בגן החיות של לונדון, תוך הסתמכות על הגדרות 18 הגורמים הקובעים את איכות השירות כפי שהם מופיעים באירוע עצמו (עמ' 11-13) בהמשך אותרו בעיות תפעוליות משמעותיות שגן החיות עשוי להיתקל בהן, והוצעו שיפורים ספציפיים למערכת ניהול התפעול של פעילות השירות.
התחומים אליהם התייחסתי היו בין היתר; תשתית פיזית לקויה – מצב הטרסות וההזנחה בתשתית הכללית הנובעת מכך שחלק מהמבנים בפארק מיועדים לשימור, תנודתיות במספר המבקרים, דלילות מבקרים בערב חג המולד (24 בדצמבר) תחושה של חוסר אדיבות ושיתוף פעולה של העובדים ועוד.
בתהליך העבודה השתמשתי במודלים מתאימים וברעיונות לגבי פלחי שוק על מנת לזהות את פלחי השוק אשר יסיעו ליצור ההזדמנויות העסקיות הטובות ביותר עבור גן החיות של לונדון במשך העשור הקרוב.
הסתמכתי על העבודות השיווקיות שנעשו לגבי הפארק וחידדתי את פלחי השוק אליהם יש להתייחס.לגבי כל אחד מהפלחים שזיהיתי הצעתי שיפורים ספציפיים לצורך הגדלת מספר המבקרים ויצירת מחויבות לפארק, וזאת באמצעות ניתוח כמותי שהתבסס על מטריצת חישוב הביצועים של הפארק.
המסקנה שהגעתי אליה היא שהפארק עושה את הדברים הנכונים (טיפול נכון ומקצועי בבעלי החיים) אך איננו עושה אותם בצורה הנכונה (איננו מעניק חווית בילוי נעימה ומספקת). כלומר, השיפור הנדרש איננו בתחום התפעול המקצועי של הפארק אלא בתחום שיפור השירות וחווית המבקרים.
העבודה בפונט 14
תוכן עניינים
1 ) פיתוח Servicescape פרקטי עבור גן החיות של לונדון     הגדרת המושג Servicescape על פי הספרות     תמצית אסטרטגיה מוצעת לפיתוח Servicescape  פרקטי עבור גן החיות של לונדון     שיפורים ספציפיים למערכת ניהול התפעול של פעילויות השירות בגן החיות של לונדון     איתור בעיות תפעוליות משמעותיות + הצעת שיפורים ספציפיים למערכת ניהול התפעול של פעילות השירות.
2) פלחי השוק הרלוונטיים על מנת ליצור הזדמנויות עסקיות עבור גן החיות בעשור הקרוב     שתי עבודות המחקר לגבי אפיון הלקוחות     הצעות שלי לגבי פלחי שוק רלוונטיים     הצעות ריאליסטיות לגבי שיפור המוניטין והשיווק בעזרת המערכת התפעולית o       קבוצות של תלמידי בתי ספר יסודיים וקבוצות אחרות של בני נוער o       קבוצות גדולות וטיולים מאורגנים o       אנשים יחידניים, זוגות או משפחות
3 ) תוכנית פעולה תפעולית ורשימת סדר עדיפויות     מטריצת חישוב הביצועים     ניתוח פערים מרכזיים מבחינת חווית הלקוח     ניתוח פערים מרכזיים מבחינת ציפיות הלקוח     תוכנית תפעולית לשיפור השירות סיכום ביבליוגראפיה נספחים