החזון כגורם יעיל למנהיגות במערכת ארגונית
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | בי"ס אפקטיבי, חזון ארגוני, מאפייני החזון, מנהיגות בזכות, שלבים במימוש החזון, תובנות |
שנת הגשה | 2009 |
מספר מקורות | 15 |
תקציר העבודה
תקציר לעבודה תרבות ביה"ס ופיתוחו חלק א' – מבוא –…1
חלק ב' – החזון כגורם יעיל למנהיגות במערכת ארגונית מהו חזון ארגוני עפ"י הספרות? ..2
מה חשיבתו הערכית ביצירת שינוי תרבותי חינוכי …3-4
מאפיינים חשובים של החזון ..
4-5
חלק ג' – המנהל החדש והובלת השינוי בתרבות הבית ספרית.
השלב הראשון במימוש החזון – גיבוש החותם האישי 6-7
השלב השני במימוש החזון – יצירת החזון הארגוני.
7-8
השלב השלישי במימוש החזון – ניסוח ומיקוד החזון ..9
השלב הרביעי במימוש החזון – הפיכת החזון למוחשי 10 חלק ד' – תרבות בית הספר האפקטיבית.
מנהיגות בזכות ותרומה מבחירה –12-13
מאפייני בית ספר אפקטיבי .13-14
ג. המשתנים המשפיעים על אפקטיביות בית הספר ..14
חלק ה' – התובנות שלי/המסקנות ..15
בעבודה זו, אני מתכוון להציג בפניכם שני דברים הקשורים אחד לשני : א. מהותו של חזון , חשיבותו הערכית ביצירת שינוי תרבותי בביה"ס ושלבי מימוש החזון , ומה הם הצעדים שנוקט כל מנהל חדש שמקבל לידיו בי"ס , והוא אמור להצעיד אותו בדרך הנכונה ב. הצגת מושגים חדשניים לקידומן של תרבויות בי"ס אפקטיביות בהקשר למנהיגות בזכות ותרומת העובדים מבחירה ,לעומת מה שהיה נהוג לפני תחילת התקופה המודרנית .
אני החלטתי להתחיל את עבודתי בהיגד של צ'רלס גרפילד : " דימוי של מצב רצוי שאתה רוצה להגיע אליו …
אם כולם רואים ומגדירים את הדימוי הזה , אם הם מאמינים בו , הדימוי יכתיב את ההתנהגות , יפיח רוח חיים בהנעה שלך ויעניק לך השראה לפעול " .
את העבודה הזו אני אסיים בתובנות אישיות , מה אני לוקח ? ולאן אני לוקח ? לקראת התפתחותי המקצועית בעתיד . כולי תקווה שהעבודה תהיה מקיפה תמצא חן בעיניכם .