הצגת נשים בפרסומות מהארץ ומחו"ל

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2009
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

נושא:הצגת נשים בפרסומות מהארץ ומחו"ל דימוי האישה בפרסומות לקוסמטיקה- האם יש הבדל בפרסומות מהארץ לעומת פרסומות מחו"ל. תוכן ענייניים
1 . מבוא

2 .
סקירה ספרותית
2 .1
מגדר ופמיניזם בתקשורת
2 .2
ייצוג נשים בפרסומות
3 .שיטת המחקר
4 .ניתוח הפרסומות 5.דיון ומסקנות 7.בבילוגרפיה מבוא
בעולם המודרני הסובב אותנו,בכל יום הצרכן חשוף לעשרות ואף מאות פרסומות,אם זה כשאנו מאזינים לרדיו,צופים בטלוויזיה או קוראים עיתון אנו נתקלים בפרסומות.המטרה הבסיסית של הפרסום הוא לעלות את רמת המכירות,אך בפועל הפרסומות הפכו לכלי נוסף ש"מוכר" אידיאולוגיה,כאשר אחד  הדרכים שבאמצעותם מתבטאת אידיאולוגיה זאת היא יצירת דימוי הנשים בפרסומות השונות.
לרוב הפרסומות פונה לקהל היעד באמצעות מאפיינים וסטריאוטיפים שונים שהמפרסמים חושבים שיועילו בטווח הקצר בקליטת המסר ובטווח הארוך להגברת המכירות.
ניתן לראות כי לרוב נשים מככבות  בפרסומות לקוסמטיקה,בגדים,חומרי ניקוי ואילו הגברים מופיעים בפרסומות לרכבים,בנקים וכדומה.
בעידן המודרני של היום אמצעי התקשורת גדושים בפרסומות שמטרתם העיקרית היא להעביר מסרים מהירים וברורים הודות המוצר אותו הם מעוניינים למכור,אך יחד עם זאת הפרסומות גם מוכרות את האידיאולוגיה של התרבות המערבית כמו דימוי האישה.
בחרתי לחקור את הנושא "ייצוג הנשים בפרסומות" מכיוון שלפי דעתי כיום בעידן של הסטריאוטיפים הנשיים ההולכים ומתחזקים,זה חשוב ומעניין לראות האם דימוי האישה השתנה עם השנים והאם בעידן המודרני המערבי האישה עדיין מוצגת על ידי אמצעי התקשורת כאובייקט מיני.בנוסף ארצה לבדוק האם הפרסומות שאנתח מנציחות את אי השוויון המגדרי בחברה.
בעבודה זו אבחן כיצד המין הנשי מוצג בפרסומות לקוסמטיקה,האם יש הבדל בייצוג האישה בפרסומות לקוסמטיקה שנעשו בארץ לבין פרסומות שנעשו בחו"ל ואם כן במה מתבטא ההבדל,מדוע הנשים מוצגות בצורה הזו ואילו דימויים גורם ייצוג זה.התמקדתי דווקא בפרסומות לקוסמטיקה, מכיוון שבפרסומות אלו מרבים לעשות שימוש בהצגת הגוף הנשי באופן בוטה, וזאת למרות שברוב המקרים אין שום קשר בין המוצר המוצג בפרסומות לבין הדרך שבה בוחרים להציג אותו.
במהלך עבודתי אנסה למצוא תשובה לשאלת המחקר,כאשר בשלב הראשון אציג את שאלת המחקר.
בשלב השני אעיין במחקרים העוסקים במגדר,פמיניזם והשפעותיהם החברתיות ואמשיך במחקרים העוסקים באידיאל הנשיות בחברה ואבצע סקירה ספרותית של מאמרים אקדמאיים שעוסקים בניתוח פרסומות ובדימוי האישה בפרסומות.
בשלב השלישי אבצע ניתוח של כ-20 פרסומות לקוסמטיקה שבחרתי מתוך מגזינים ועיתונים שונים,כאשר 10 מתוכם הם פרסומות שנעשו בארץ ו-10 נוספים הם פרסומות שנעשו בחו"ל. כאשר ניתן יהיה לראות  שהפרסומות שאבחר משתמשות בנשים כאיזשהו גימיק שיווקי ובעצם משתמשות בנשים כחלק מהמוצר השיווקי,המוצר הקוסמטי,וזאת על מנת להוכיח את טענות המאמרים.
 בשלב הרביעי אערוך דיון על הנושא,אציג מסקנות לגבי אופן ייצוג הנשים בפרסומות והשפעותיהם על החברה ולסיום הציג תשובה לשאלת המחקר.