אוגוסטו בואל ו"תאטרון המדוכאים" - עבודה סמניריונית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

אוגוסטו בואל ו"תאטרון המדוכאים" מה היו השפעותיה של המציאות הפוליטית-חברתית בברזיל על יוצר התאטרון אוגוסטו בואל?
אוגוסטו בואל – יוצר תאטרון ופעיל פוליטי "הדיאלוג צריך להיות דרכה של האנושות. כל מערכות היחסים עלולות להפוך למונולוג. גבר ואישה- אחד הופך לשחקן והשני לקהל. גזעים- גזע אחד הופך להיות זה שקובע את אמות המידה ליופי וכו’. ארצות צריכות לנהל דיאלוג, אבל אחת הופכת להיות השחקן והשנייה צופה. יחסי אנוש, אהבה, צריכים להיות דיאלוג, אבל אחד הופך להיות פעיל והשני סביל. זהו דיכוי- כל הדיאלוגים שהופכים למונולוגים…" "בתיאטרון מקדשים זאת. יש מקום מיוחד לשחקנים ומקום לקהל… המונולוג הראשון שצריך לשבור הוא זה של התיאטרון. זה לא צריך להיות צופים שמתמחים בלהקשיב ולצפות בשחקנים שמתמחים בלהיות סופר אנשים. כולנו צריכים להתמחות בלהיות אנשים.מכיוון שלשחק משמעו להיות אדם." Boal, A.
(1992) Transcription from a theatre workshop. Derry, Northern Ireland בתוך רשימת המועמדים לקבלת פרס נובל לשלום בשנת
2 008, אפשר היה לראות גם את שמו של יוצר התאטרון הברזילאי אוגוסטו בואל. הימצאותו של בואל ברשימה לא צריכה להפתיע אחד שלוקחים בחשבון את העובדה שבואל הוא אחד מהדמויות המשפיעות ביותר בעולם בעולם התאטרון במחצית השנייה של המאה ה-20. בנוסף בואל הוא גם דמות פוליטית מוכרת בברזיל, ואף כיהן כבר כחבר במועצת העיר של ריו דה ז'אנירו. בעבודה זאת אנתח את חייו ועבודתו של אוגוסטו בואל. אנסה לברר כיצד השפיעה המציאות החברתית-פוליטית בברזיל ודרום אמריקה על אוגוסטו בואל בעבודתו הרעיונית והמעשית לפיתוח תאטרון מסוג אחר. לצורך העבודה פניתי לחומרים שנכתבו על ידי בואל, חומרים אחרים שנכתבו עליו ע"י אחרים, וכמובן ספרים שיספקו רקע היסטורי.
1 )      –