קליטת משפט בינלאומי,מגילת האום ודיני יציאה למלחמה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 948

תקציר העבודה

בס"ד עבודה מספר 3 – קליטת המשפט הבינלאומי, מגילת האו"ם ודיני היציאה למלחמה שאלה 1
א.דיני המלחמה במשפט הבינלאומי נקלטו ע"י ישראל ועשויים לחול על ישראל ברמה הבינלאומית בשני אופנים היות ודיני המלחמה נחלקים לשתיים: הראשון – אופן ההחלטה לצאת למלחמה מוצדקת ולקבל הכרה וגיבוי על זכותה להגיב בכוח, כדי להגן על עצמה, היא תגובה על מעשה של תוקפנות.
השנייה עוסקת בדרך ניהול המלחמה דהיינו, כללי הצדק הטבעי, כללי ההתנהגות האנושית המוסרית. ישראל קיבלה על עצמה את כללי המשפט ההומניטארי המורים ומחייבים את שמירתם של זכויות בעלות חשיבות מכרעת לקיום הצרכים הבסיסיים של בני האדם בעת מלחמה כגון:
הזכות לחיים ולשלמות הגוף, הזכות לחופש התנועה, הזכות לפרנסה לטיפול רפואי ולחינוך, איסור פגיעה באזרחים שלא נוטלים חלק בפעילות מלחמתית, טיפול בפצועים כולל חיילי אויב יחס הומאני לשבויי מלחמה ועוד. ב.קליטת המשפט הבינלאומי בישראל – המנהגי (טבעי)נקלט לחוק הישראלי ישירות אלא אם ישנו חוק ישראלי הסותר את המנהג מפורשות, לעומת ההסכמי שישראל חתמה והכנסת הכניסה אותם לחוק הפנימי. ישראל כאמור קיבלה על עצמה את כללי המשפט הפלילי הבינלאומי. מחד, דיני המלחמה של המשפט הבינלאומי עשויים לחייב את ישראל במסגרת המשפטית הפנים מדינתי בהטמעת המשפט …
ללא ביבליוגרפיה