ניהול משאבים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 5014
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

תוכן עניינים

1  . מבוא            3-4
2 .שלב הייזום –..5-8
3 .שלב התכנון -..     9-13
4 .שלב הביצוע והבקרה –…14-17
5. סיום הפרויקט -.18-19
6 .סיכום -..24
7.ביבליוגרפיה……………………………………………………………………………
5
1 .מבוא
תמצית אודות חברת "סופר – פארם":
"פרויקט מוגדר כמשימה חד פעמית בעלת נקודות התחלה וסיום ברורות, שיש לבצעה במסגרת תקציבית ולפי לוח זמנים מוגדר. את הפעולות יש לבצע בסדר מסוים, הנקבע לפי שיקולים טכנולוגיים ולוגיסטיים" (גלוברזון. ש."ניהול פרויקטים" (1992) עמ' 7) רשת סופר –פארם  הינה רשת הדרגסטור הראשונה והגדולה  בישראל אשר ליבת עיסוקה הינה מכירת מוצרי בריאות יופי ונוחות . רשת סופר-פארם  הוקמה לפני 28 שנים על ידי ליאון קופלר וזאת במסגרת הבאת הידע וההצלחה של הרשת המשפחתית "שופרס" בארה"ב.
הרשת עובדת בשיטת "העמית" שיטה אשר דומה לשיטה של זכיינים אך ההשקעה היא של הרשת ופעילות החנות בפיקוח של הרשת, אך מקנה" לעמית" אשר הוא השותף בחנות עם הרשת לנהל אותה באופן עצמאי.
לרשת סניפי הרשת ועובדיה מתמחים במתן יעוץ ושרות ברמה גבוהה בכל הקטגוריות לצרכן, הידע מתחלק בין עובדי הסניף על פי שיוכם למחלקות, חלקו מגיע מספקים אשר משקיעים בלימוד והעברת תועלות מוצרם לעובדי הרשת גם בשטח עצמו וגם בהרצאות ומפגשים מובנים  וחלקו מגיע מלימוד והכשרה אישית שעבר העובד/ת בעברו (רוקחים, נתורופטים, יועצות יופי).
בתחום בית המרקחת יש את יעוץ הרוקח ושרות לכלל קופות החולים, בתחום הטבע יעוץ בעזרת נתורופטים מקצועיים מביני עניין וכמובן הרוקחים, בתחום הקוסמטיקה יעוץ בעזרת דיילות יופי אשר עוברות התמחויות וקורסים במהלך העבודה השוטף, שרות מיוחד לכלות, התמחות בביצוע אריזות מתנה אישיות וקבוצתיות, בכל יתר הקטגוריות יש לעובדים את הידע הבסיסי אודות המוצרים והתאמתם על פי צרכי הצרכן. מעבר לרמת הסניפים מפעילה הרשת מוקד שרות לקוחות אנושי היכול להשיב על פרטים טכניים ותפעוליים 24 שעות ביממה.
הרשת מספקת רמות שונות של שירות. במפת הסיווג היא נחשבת כרשת בשירות עצמי, למעט השרות דרך דלפק בית המרקחת. יחד עם זאת הרשת מתמחה מקצועית במוצריה ומספקת שירותים נוספים הנדרשים ע"י הצרכנים בשל עומק ומורכבות המוצרים. להלן תיאור רמות השירות  השונות הניתנות ע"י הרשת.
כל המוצרים מוצגים במכירה לשרות עצמי.
הצרכנים משווים בין המוצרים השונים ורוכשים מוצרים לפי הבנתם. ברמה השנייה הרשת גם פועלת ברמת הבחירה העצמית, הצרכן בוחר את המוצר או המותג או מבקש מראש את המותג הספציפי, ומקבל שירותים כגון אריזה, ואיתור גודל ספציפי.
ברמה השלישית מקבל הצרכן שירות מוגבל, כגון טיפול בהחזרות. חשוב לציין שברמות השנייה והשלישית השרות ניתן בהתאם למוגדר ע"י הרשת גם בעזרת דיילות/י הקוסמטיקה אשר שייכות/ים לספקים ולא נכללות כעובדות הרשת.