סמינריון- הטרדה מינית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2008
מספר מילים 6850
מספר מקורות 37

תקציר העבודה

הטרדה מינית כעבירה פלילית והיסוד הנפשי הנדרש לה עבירות הפוגעות בחירות המינית
1 0 לאוקטובר 2008.
תוכן עניינים:

1 .
מבוא –
עמ' 3- 4

2 . תופעת הטרדה מינית, ההיסטוריה שלה ומטרתו החוק למניעת הטרדה מינית-.. עמ' 5

3 . היסוד הנפשי הנדרש בעבירת הטרדה מינית — עמ' 6- 14 
4 . משפט משווה:
ההסדר בארה"ב, ההסדר בצרפת, ההסדר ביתר העולם –… עמ' 14- 18
5. היסוד הנפשי הנדרש בעבירת הטרדה מינית — עמ' 18- 22

6 . סיכום ומסקנות …
עמ' 22
7.
בבילוגרפיה —
עמ' 23-
5 החוק למניעת הטרדה מינית בישראל, יצר סטנדרט חדש במערכת היחסים שבינו לבינה ובעיקר במערכת היחסים המקצועית, כאשר הביא בחשבון שגם תחושה רעה או סביבת עבודה בעלת אופי מיני מוגזם, יש בה כדי לפגוע בכבודו של אדם. החוק גם יצר מציאות חדשה משקבע שאונס, מעשה מגונה או התנהגות בעלת אופי מיני לא חייבים להיכפות רק באמצעות כוח פיזי, וכי גם ללחץ נפשי ולכפייה באמצעות התנכלות או איומים יש כוח ומשמעות. בעבודה זו אבחן את היותה של עבירת ההטרדה המינית בישראל עבירה פלילית הכלולה בחוק העונשין, ובחינת היסוד הנפשי הנדרש ע"פ החוק.
תחילה אסקור מעט את הרקע ההיסטורי לחוק החל מתקופת התנ"ך ועד חקיקת החוק בישראל, שמטרתו, לאסור הטרדה מינית כדי להגן על כבודו של אדם, על חירותו ועל פרטיותו, וכדי לקדם שוויון בין המינים.
לאחר מכן אבחן את דרישת היסוד הנפשי כפי שהיא מופיעה בחוק להטרדה מינית בישראל.
הדרישה ליסוד נפשי של מחשבה פלילית- מודעות או עצימת עיניים כלפי ההתנהגות והנסיבות, את דרישת המודעות לנסיבה של העדר הסכמה -באשר לחובת המוטרד להראות שההתנהגות אינה רצויה לו.
לצורך הדיון ביסוד הנפשי אבחן את היותו של החוק כאיסור פלילי במשפט הישראלי, ואציג ביקורות שהפסיקה והאקדמיה מעלות בהפיכתו לפלילי, כלעומת מרבית העולם התוקף את העבירה על הפן האזרחי.
אבחן אם הפתרונות המוצעים מספקים, אציג את עמדתי בנושא, ע"י בדיקה האם הדרישה ליסוד נפשי הדורש מחשבה פלילית- מודעות להתנהגות ולנסיבות, ואף ניתן להסתפק בעצימת עיניים ע"פ סעיף 20 (ג), מועטה?