סמנריון- מחקר- הקשר שבין סגנון ניהול לבין רמת מוטיבציה ושביעות רצון העובדים בחברת תקשורת.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 11206
מספר מקורות 30

תקציר העבודה

תקציר.
הבעיה מתמקדת במחלקת  מכירות בתחום ה SMB.
קיימת תחלופה גבוהה מאוד במחלקה, מידי חודש עוזבים עובדים מרצונם ומגייסים במקומם מנהלי תיקים חדשים. תחלופת העובדים פוגעים בקשר מול הלקוחות אשר מתלוננים על תחלופה של אנשי הקשר ( מנהלי הלקוח) איתם עובדים ועל רמת שירות ומקצועיות נמוכה.
לבדיקת המשתנים נעשה שימוש במחקר כמותי אשר מבוסס על שיטות מחקר אמפיריות. כלי איסוף הנתונים מבוססים על כלי מדידה מובנים וניתוח הנתונים מבוצע בשיטות סטטיסטיות אוכלוסיית המחקר הנבדקת כוללת את מנהלי הלקוח במגזר ה SMB בחברת "חברת תקשורת".
המחלקה מורכבת משני  קבוצות –  20 מנהלי תיקים משרדיים ו20 מנהלי תיקי שטח.
מכיוון שאופי העבודה שונה,  מנהלי המשרד עובדים באופן הדוק יותר ושוטף עם מנהלי המחלקה, לעומת זאת מנהלי השטח יותר עצמאים והעבודה מול המנהלים הינה מסתכמת לרוב בדיווחים מהשטח ופגישות שבועיות .ייתכן כי זה דבר זה משפיע על סגנון הניהול של כל מנהל ולשם כך , האוכלוסייה הנחקרת במחקר זה תיבדק כיצד היא תופסת את סגנון הניהול של מנהל המחלקה האחראי על כל התחום ,  של מנהלת 2 צוותי מנהלי התיקים ( שטח ומשרד).
השיטה לאיסוף נתונים הינה סקר וכלי המחקר של כל משתנה הוא שאלון.
השאלון בדק את סגנון הניהול של מנהל המחלקה עפ"י חוות דעתם של העובדים הנחקרים, את רמת המוטיבציה שלהם ורמת שביעות הרצון.
מערך המחקר הינו מתאמי שמטרתו לתאר ולבדוק תופעות, קשרים בין משתנים. במחקר תיאורי מתבצעת מדידה ישירה של המשתנים כפי שהם מתקיימים במציאות. המחקר המתאמי הינו  מסוג סקר וזאת ממספר סיבות :
ü                  הסקר בוחן תופעות מסוימות בסביבתן הטבעית  ואין בו מניפולציה על משתנים ü                  איסוף מידע נערך תוך זמן קצר יחסית ü                  הסקר נועד לבדוק עמדות בנושא מסוים וזאת עפ"י דיווח מילולי של הנחקר ולא על סמך ההתנהגות שלו.
מערך מחקר אלטרנטיבי הינו מחקר ניסויי  אשר מנסה לבחון  השערות סיבתיות על קשרים בין משתנים. הניסוי בודק את ההשפעה  "הנקייה " של המשתנה הבלתי תלוי  על המשתנה התלוי.החוקר יוצר הבדלים מכוונים בין הנחקרים במשתנה זה ובודק האם הדבר יוצר הבדלים בניהם במשתנה התלוי.  תוכן עניינים הצגת הארגון –.  2            הבעיה העסקית -.     3          שאלת המחקר -.      5          מטרת המחקר………………………………………–………        5        מטרה תיאורטית…………………………………………………..….5
מטרה יישומית……………………………………………………..…5
השערות המחקר……………………………………….………………6
סקירת ספרות……………………………………………………..…8-13
רציונאל………………………………………………………………14
הגדרת משתנים……………………………………………………-15
תרשים המודל  —
16
מתודולוגיה     -…   17
מדגם     …
18
הליך המחקר —
19        מגבלות המחקר –  20 בביוגרפיה  –..  21-23
נספחים  
24-28